Vandaag ben ik in de Rolex Boutique in Amsterdam geweest om de Rolex Oyster 116000 te bekijken en te passen. Ik wilde de 116000 met de nieuwe “steel” wijzerplaat alsmede de “grapefruit” wijzerplaat zien. Op de foto’s vind ik het exemplaar met de steel wijzerplaat gaver, maar in het echt is het juist andersom. Het exemplaar met de steel wijzerplaat vervalt en daarom heb ik ook geen foto van dit exemplaar gemaakt.
In het echt is de grapefruit wijzerplaat prachtig. Het is niet te opvallend, maar toch weer wel zonder “kijk mij eens” te worden. Ik denk dat dit komt door de grootte van 36 mm en de rustige wijzerplaat. Verder is de afwerking zoals het verwacht mag worden van een Rolex. Ik moet zeggen dat de stalenbanden van Rolex een geweldige kwaliteit en verstelmogelijkheden hebben. Het voelt zeer fijn en natuurlijk aan als je het om de pols hebt.
Echter, nu kom ik bij het grote probleem. Ik dacht namelijk dat ik mijn keuze wel had gemaakt wat betreft welk model het zou worden, maar toch ben ik na het zien van de Explorer 1 39 mm erg gaan twijfelen. Dit model kende ik uiteraard al, maar ik had er nooit echt uitgebreid naar gekeken. Dit model is net als de 116000 prachtig, maar ook weer zo anders. De Explorer 1 is een sportiever en een groter model. De 116000 is wat klassieker.
Ik wil binnenkort een van deze twee horloges toevoegen aan mijn collectie, echter moet ik nog eventjes doorsparen:(!! Dit is het probleem niet, het probleem is dat ik echt niet weet welke ik moet nemen:S. Dit is een hele lastige keuze, welke ik voor het kiezen van horloges nog niet heb meegemaakt. Helaas heb ik ook niet het budget om te zeggen ik neem ze beide.
Wat vinden jullie ervan en kunnen jullie mij een beetje helpen??
Hier twee foto’s van de beide modellen om de pols.