Rolex Oyster Perpetual Air King Super Precision

Hallo, ik ben namelijk in het bezit van een air king super precision. Graag had ik eens jullie mening over dit uurwerk geweten en ook wat het waard is.
Vriendelijke groeten

kun je misschien beter even een foto plaatsen ,

En dat “hallo, namelijk” uitleggen :stuck_out_tongue:

Ik ben ook benieuwd. :slight_smile:

ik vind de air king wel de mooiste rolex ( dat is er een die ik wel nog eens wil hebben, ja ik een rolex ja,…:wink: )

geen iwc ???

jawel daar staan er meer van op het lijstje die voor de rolex komen :smiley: en ook nog een aantal jaeger le coultres,…dus die rolex zal wel nooit komen,…:smiley:

oooooooooooooh ik schrok al…masterfan met een rolex

Hier volgen dan een paar foto’s:



Wat zou de huidige waarde zijn van dit uurwerk?

groeten,

jp

Nou, ik twijfelde eerst over de echtheid, maar misschien is het gewoon een hele oude…

Ik schat 'm zo tussen de 400 en 700 euro. Meer zal je er echt niet voor krijgen.
De Airking is het goedkoopste model van Rolex, maar het is absoluut een leuke klok en verkrijgbaar in veel verschillende versies. Ik vind die met de donkerblauwe wijzerplaat en de gladde bezel + oysterband het mooist.

bedankt Karel,

JP

Misschien een idee om eens op Timeman.net te kijken, daar staan ook veel vintage modellen, ik geloof dat ik er vd week nog net zoiets als de jouwe heb zien staan.

Ik zal 'm s opzoeken voor je. :slight_smile:

Is goed Jaap-Wim, ik kijk er al naar uit,

groeten,

jp

leuk klokje (tu)
ik vind dit soort oudjes altijd wel mooi maar ik vraag me vaak af wat je kan verwachten , heb je meer info ?
de maat , loopt hij goed en op tijd hoe oud is hij, heb je al een keer onderhoud laten doen ?

bvd

seamaster Schreef:

leuk klokje
ik vind dit soort oudjes altijd wel mooi maar ik
vraag me vaak af wat je kan verwachten , heb je
meer info ?
de maat , loopt hij goed en op tijd hoe oud is
hij, heb je al een keer onderhoud laten doen ?

bvd

mvrgr joost

Ik weet niet hoe oud hij is aangezien ik hem heb gekregen!!! Ik ga hem wel laten oppoetsen en er komt een lederen armband aan. Weet ook nog niet hoe hij loopt en of hij ooit een onderhoud heeft gekregen.

gr,

jp

Heb nog gezocht maar kon niets vinden, maar reken maar op ongeveer de prijsklasse die Karel eerder noemde. Afgezien van dat moet je ook kijken naar de staat van het horloge (wat Seamaster dus vertelde), dit is ook belangrijk.

ik vroeg me af , waarom er usa in de band staat ?
te zien in onderste foto

Rolex heeft ook een afdeling in USA en die band kan in die tijd daar gemaakt zijn.
Momenteel wordt alles gefabriceerd in Zwitserland.

bedankt voor je info

bedankt voor het opzoekingswerk.