Rolex oyster Perpetual date just

Beste mensen, graag zou ik jullie meningen en expertise willen weten. Of dit om een orgineel exemplaar gaat en wat de eventuele waarde ervan zou zijn. Het is geweest van een naaste familielid die reeds is overleden. Alvast bedankt!

Ziet er ok uit!

Ongepolijst aan de scherpe lug holes te zien, da’s mooi.
Maar wel flink wat rek op de band, maar dat kan je mooi in orde laten maken.

Lijkt allemaal wel prima te zijn aan de hand van deze foto’s, maar toch is het moeilijk om zo een gedegen inschatting te maken. Persoonlijk vind ik de fluted bezel niet meer zo heel scherp op dit model, hoewel de lugs verder prima lijken. Band is te fixen voor een paar honderd euro. Al is de originaliteit in dit geval misschien belangrijker dan de staat. Voor een goede inspectie moet je eigenlijk ook even naar de binnenkant laten kijken (het uurwerk).

Hier de link van een vergelijkbare echte (Datejust 16233):

Eventuele waarde valt dan prima te vinden op het internet door te zoeken op een Datejust 16233. Houd er wel rekening mee dat dealers altijd wat hogere prijzen vragen en dat er ook onderhoud nodig is. Je zou ook hier op het forum naar realistische prijzen kunnen zoeken in de horlogemarkt sectie. Wel belangrijk om even te zoeken naar een exemplaar zonder papieren dan. Ik zou +/- 5.000 gokken. Persoonlijk zou ik hem dan ook wat laten opknappen en ervan genieten, maar dat ligt natuurlijk aan de situatie thuis.