Rolex Oyster Perpetual meer informatie??

Beste liefhebbers,

Bij deze ben ik benieuwd of jullie meer informatie kunnen geven over dit horloge.
Even een kleine toelichting. Het horloge is van een collega (niet lid van dit forum). Hij heeft het horloge jaren geleden gevonden, nu wil hij toch wel graag weten na al die tijd of iemand meer informatie kan geven wat betreft echtheid, leeftijd, staat enz.
Ik heb alleen deze paar foto’s van het horloge van hem gekregen. hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
En wat doet zoiets qua waarde? ( weet niet zeker of ik dit mag vermelden of vragen)

Het is een watch only, dus geen doos, papieren etc.

Nep.

1 like

nu met onderbouwing aub.

4 likes

Niet te snel oordelen he!

3 likes

Wellicht om een bepaalde reden expres achter gelaten? :wink:

Omdat wij graag iets zouden willen leren zodat wij ,de volgende keer, ook nepperds kunnen herkennen, doorslijpen en naar het grijze archief kunnen verwijzen

2 likes

Laten we beginnen dat het horloge in een erbarmelijke staat verkeerd :sweat_smile: niet gek als het horloge gevonden is en wellicht een tijdje buiten heeft gelegen? Het glas is flink bekrast waardoor de wijzerplaat niet goed te beoordelen is. De band en kast zien er niet per se nep uit. Doordat het een klein dames model is lopen de verhoudingen wat scheef waardoor hij al snel “nep” lijkt. Hoewel ik niet kan stellen of deze echt is, durf ik ook niet te beweren dat hij nep is.

Ik adviseer hem om naar een AD te gaan zodat ze deze kunnen beoordelen.

Grote kans overigens dat de diamantjes in de bezel aftermarket zijn.

4 likes

Het zou een 69173 kunnen zijn, zie hieronder;

https://chrono24.app/rolex/datejust-linen-dial-steel-yellow-gold-ladies-watch-69173--id39324356.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Wanneer je op basis van dit referentienummer wat verder op het net gaat zoeken, kun je ook controleren of de bandcode en dergelijke correct is. En met name heel veel foto’s kijken en vergelijken op minuscule niveau of er verschillen te zien zijn. Op basis van deze foto’s blijft het lastig, maar dan kun je een rit naar de AD besparen mocht je op basis hiervan al kunnen concluderen dat hij nep is.

1 like

De deuk in het deksel zegt mij genoeg. Je krijgt niet zomaar een deuk in een Oysterdeksel.

Aan de andere kant… …plaat lijkt wel echt oud en de print lijkt OK.

2 likes

En die band. Als dat Rolex kwaliteit is dan moet ik mijn eigen mening toch wel bijstellen over het merk.

1 like

Ik zou zeggen echt.

1 like

Wel flink gedragen staat

1 like

Een echte expert heeft mij gewezen op het feit dat ik mogelijk mis zit. Ik trek me daarom direct weer terug met al mijn opmerkingen.

2 likes

Lijkt mij “echt” met zoals gezegd aftermarket diamantjes.

1 like

Want Rolex banden zijn onverwoestbaar?

1 like

Ja? Is hij echt? Ik dacht dat Stainless steel al jaren niet meer op de achterdeksel stond. Of is de band ook niet periodecorrect?

1 like

Volgens mij is dit model ouder 70er jaren

1 like

Dat “registered” lijkt afwijkend. “Original Rolex Design” is wat er veelal hoort te staan.

Maar dat lost de zaak nog niet op, want het deksel kan misschien ooit door een after market exemplaar vervangen zijn.

3 likes

Normaal staat er op het deksel inderdaad stainless steel en original rolex design.

1 like

6517 wellicht
Maar idd hij is ouder dan het eerder door mij geposte exemplaar

Nogmaals, zekerheid krijg je alleen van echte deskundigen. Naar de AD of Tempus: kan hij meteen daar achterblijven indien hij echt is. De inkoop was scherp :upside_down_face: dus al kost het wat (beurt, glas, deksel, etc etc) dan is het nog de moeite waard.

3 likes