Rolex Oyster Perpetual ref. 1002

Hoi HF,

Heb de mogelijkheid om via via samen met een collega een Rolex te kopen.

Heb wel al het één en ander gelezen maar heb zelf nog nooit ervaring gehad met Rolex.

Wat denken jullie van deze? Zien jullie iets dat niet pluis is of ziet alles er prima uit. Wat zouden jullie ons aanraden om hier aan te besteden, de onderhandeling moet nog starten.

Heb ook een foto gevraagd om de rek op de jubilee waar te nemen.

Alvast bedankt!

2 likes

???

1 like

Yes, voorlopig als investering.

Das raar. Dit is een oysterbracelet. En niet de folded variant die ik zou verwachten op dit horloge…

5 likes

Als ik de kroon op de sluiting vergelijk met die van mijn ex vintage Datejust uit 1985 dan vind ik deze wel erg raar in verhouding en het ding is mega gepolijst dat wel…
Een goede vintage investering lijkt mij nooit zo gepolijst te moeten zijn…

3 likes

Dzjeezus. :disappointed:

14 likes

Om @Drebin te quoten: €1000,-

Edit. Misschien zelfs dat niet.

3 likes

ik zou hem niet kopen als ik jou was… of je collega.

2 likes

Alles is rondgepolijst op dit model, check die band, geen scherpe rand over… Overigens is een Rolex leuk omdat hij zijn waarde relatief houdt, maar ik zou hem nooit als ware investering kopen. Horloges moet je lekker kunnen dragen, ik zou op deze manier ook zeker ruzie krijgen met mijn collega :joy:

1 like

Wat hoop je als rendement te pakken in een paar jaar. Daar ben ik wel heel benieuwd naar :sweat_smile:.

3 likes

Wat hoop je als rendement te pakken in een paar jaar. Daar ben ik wel heel benieuwd naar :sweat_smile:.

Iets meer dan wat de banken doen met onze centen én het plezier om hem te hebben :yum:

Anyway! Ik denk dat ik inmiddels aan de reacties genoeg info heb.

Bedankt voor het advies heren, we blijven er ver van weg en laten de houder er zelf nog van genieten.

2 likes

1002 heeft toch gewoon solid links?

2 likes

Bon plan! Fijne avond nog…

2 likes

Met die leeftijd? Lijkt me sterk…
maar ik laat me corrigeren door de experts!

Edit, ter verduidelijking, ik heb een 1016 en een 5500 beide met een folded oyster met folded endlinks. Die zijn beide soort van origineel of in ieder geval period correct…

Mocht je toch naar vintage bewegen, doe je research en ga niet over een nacht glad ijs. Het is een relatief risicovolle wereld…

Deze is mijns inziens te gepolijst, ze zijn dat allemaal wel een beetje maar dit is next level.

1 like

deze stond een tijdje terug bij AVW: https://amsterdamvintagewatches.com/shop/rolex-oyster-perpetual-1002-box-papers/
komt ook uit 1988 en heeft solid links volgens mij… of ik moet het verkeerd zien

Ok. Kan natuurlijk helemaal kloppen. Maar qua periode in tijd voelt dat raar…

Is dat echt zo? Lijken erg veel op de holle van mijn Datejust uit 1985…

ja, jij bedoeld nu de end links

1 like

Foto is folded…

1 like