Rolex Oyster Perpetual vragen over echtheid en leeftijd

Hallo iedereen,

Ik heb een nogal in slecht verkerende staat Rolex Oyster Perpetual op het oog bij een lokale 2de hands winkel voor wellicht een zacht prijsje. Alleen zijn er een aantal dingen waar ik vraagtekens bij heb en misschien kunnen jullie mij helpen. Er staat bij dat het een ref nr 5500 heeft alleen ik denk een 1002. Heb ook vragen over de plaatsing van de tekst “swiss made” en de rolex kroon. Ook zit er een schakel tussen die er niet hoort.
Wat denken jullie? Hier een aantal foto’s:

Ik ben benieuwd!

1 like

Het enige wat ik weet, is dat ik er geen verstand van heb.

4 likes

Ik denk dat het antwoord al in de vraag zit…

1 like

Hij zit er echt uit alleen 5500 is een airking dit een OP
Dus waarschijnlijk een frankenstijn
Ik zou het uurwerk checken en dan zelf de keuze maakrn

2 likes

Lekker in de 2de hands winkel laten liggen.

1 like

En waarom, wat is er allemaal mis aan? Behalve dat het geen 5500 is.

Een ref. 5500 is een Air King of een Explorer, dus dit kan al niet. Waarschijnlijk was dit een Air King met een witte plaat, is ooit verkleurd of heeft waterschade gehad en is opnieuw geverfd, maar nu zwart om te maskeren. Hierbij zijn ook de lumebolletjes weg gelaten, die er wel zouden moeten zijn. Omdat ze geen stempel hadden voor “Air King” staat deze er ook niet op en is het nu alleen nog maar Oyster Perpetual. Die extra schakel is ook niet van Rolex.

Weet wel, dit is een 34mm horloge, dat is niet erg groot.

image

Is het een goede deal, dat hangt van jou af, origineel is hij in ieder geval niet. Boeit je dat niet, go for it. Als hij nou heel goedkoop is zou je nog kunnen overwegen om op zoek te gaan naar de juiste wijzerplaat.

5 likes

1 like

Tegen de 3,3k vind ik overigens geen zacht prijsje: Hau Rolex Oyster Perpetual Referenz 5500 | eBay

3 likes

Wow nee, op een anderw site staat die onder de 2k

Die band klopt wel naar mijn idee.

2 likes

Zo’n schakel heb ik nooit gezien, maar dat dat weten anderen misschien beter dan ik.

1 like

Ik heb die schakel wel vaker gezien en ben ook met dit horloge naar @Tempusuurwerktechniek geweest. Weet vrij zeker dat deze schakel klopt.

Er worden best wel wat 5500 wijzerplaten aangeboden, dus eventueel vervangen is te doen…

1 like

Erg behulpzaam, dank! Mocht het horloge voor €1.500 gaan, is dat een goede deal? Dial kost 300-400?

Top!

Nu ben ik erg benieuwd naar wat voor schapenwollen pimpjas je draagt op de foto.

8 likes

Ik zou persoonlijk niet zo’n oud barrel kopen @Davey043.
Ongeacht of het een echte is of niet. Helemaal niet als je zon budget hebt.

Rolex is mooi maar ik stel voor om wat langer door te sparen en dan een mooie strakke 1601 / Airking / OP bij een betrouwbaar adres te kopen. Hier in het blauw bijvoorbeeld!

3 likes

Is piloten jas . @Jurk denkt dat zijn Miata een p-51 mustang is :wink:

1 like

Goed punt idd