Ik ben op zoek naar een allrounder op stalen band die kan functioneren als nette klok, maar toch wel sportief is. Ik merk dat ik een sunburst dial heel mooi vind, dus dit is een hele grote pre. Ik wil geen klok in de stijl van een diver, ik heb als sportklok al een Speedmaster .
In deze categorie is Rolex voor mij wel een hele goede, zowel de Datejust als de Oyster Perpetual vervullen precies mijn wensenlijstje. Maar, omdat mijn pols vrij breed is (~20mm) merk dat ik 40 mm+ het mooist vind staan op mijn pols. Toch heb ik een beetje een afkeer voor de cyclops op de Datejust, daarnaast vind ik de verhoudingen van de Datejust 2 minder mooi.
Enige wat mij tegenhoudt voor de OP, waarschijnlijk de Rhodium dial, is de kleinere maat. Wie heeft er ervaring met de Oyster Perpetual (ik heb via de zoekfunctie al de nodige prachtige foto’s gevonden hier) en hoe staat deze op een wat grotere pols?
39mm brede horlogekasten met een groot plaatoppervlak vullen met gemak de pols. Nu vertekent het nog een beetje op de foto, maar ik ben er ook erg blij mee👌🏻
Ik zei dat omdat ik de 214270 (Explorer @39mm) pas gepast heb. Ik heb vrij smalle polsen en was bang dat het te veel horloge zou zijn, en dat viel me erg mee, leek me niet te groot. Maar bij jou vind ik hem echt niet klein ogen.
Ik ga ze zeker passen om mijn eigen indruk van de maaten te krijgen. Voor nu ben ik alvast benieuwd naar de indrukken van anderen, toch altijd goed om meerdere meningen te horen en ervaringen te lezen.
De 2 extra mm doorsnee geven een oppervlakteverschil van zo’n 10%, best wel relevant dus. Ik vind het in elk geval belangrijk genoeg om rekening mee te houden.
Als je weet dat je een passende maat wilt, ben je juist zeker.
En daar geen voorkeur in hebben is juist aanstellerig onzeker geneuzel. Die verder ook niet boeit.
En dan een jas kopen en zeggen: “doe maar een maatje 52. Of 58. Of zo. Want ik stel me niet aan. Dat onzeker geneuzel met die maten”.
40mm horloges staan prima bij me, 42mm vind ik net te groot. De grens moet toch ergens getrokken worden want anders is alles in principe maar 1mm groter dan de vorige maat…