Rolex Oysterquartz en Omega Constellation

Kennis heeft een tweetal horloges en is benieuwd of deze echt zijn. Betreft een Oysterquartz welke er m.i. echt uitziet en een Constellation waarvan ik de indices niet echt kan thuisbrengen.

Verhaal is plausibel, er zijn niet meer fotos’s en geen papieren.

De Oysterquartz ziet er erg strak uit en ik zie geen gekke dingen. Mooi ding.

Van OQ’s zijn zover ik weet nooit replica’s gemaakt omdat deze tot enkele jaren geleden totaal niet courant waren.

Wat wel belangrijk is, is dat de OQ opengemaakt moet worden om te kijken of de batterij niet is gaan lekken. Als dit het geval is kijk je tegen een erg dure reparatie aan.

De Constellation kan ik helaas niks over zeggen

4 likes

Constellation lijkt wel te kloppen. Foto is inderdaad niet al te scherp. Ik zeg een 168.018

1 like

Ziet er echt uit. Vanwaar de vraag?

1 like

Bedankt voor de reacties. De OQ lijkt mij ook te kloppen en nu ik zoek op de 168.018 heb ik ook minder twijfel over de Omega. :thinking:

1 like

Kennis heeft ze in de la liggen dus wil ze misschien verkopen. Mits echt, anders blijven ze in de la.

Check. :white_check_mark:

4 likes

Oké. De Oysterquartz is referentie 17000. Maar dat staat ook op het horloge. Leuk ding. Heb zelf een blauwe.

2 likes

Wat zou repareren en opmaken van een OQ kosten? Bij benadering?

Een ervaren Rolex horlogemaker zou voor een klein bedrag altijd wel een inschatting kunnen maken van de staat van het uurwerk.

Is de batterij niet gaan lekker en moet er een service uitgevoerd worden dan kun je reken op een 3-500 euro voor volledig onderhoud.

Heeft de batterij wel gelekt en moet je onderdelen/uurwerk gaan vervangen dan kun je rekenen op het dubbele of meer.

1 like

Batterij zo’n 115 euro. En revisie in de 600 euro.
Maar dit zijn wat oudere prijzen. Dus die kunnen inmiddels ook gestegen zijn :man_shrugging:t2:

1 like

de 12 uur marker van de Constellation ligt los op de wijzerplaat, dat is wel een issue.

1 like

Ja, die kan ook wel een servicebeurt gebruiken.

1 like

Die heeft een beetje horlogemaker zo weer op zijn plek (wel in de hoop de die marker geen krassen op de plaat heeft gemaakt)

1 like

Fixed that for you… :facepunch:t3::sunglasses: :crazy_face::joy:

9 likes

Grapjas :kissing_heart:

Had ik maar zo’n la :cry:

1 like

Erg gaaf die Oysterquartz, zou ik zeker in orde laten maken…

1 like

I know

1 like