Rolex "Oysterquartz" vraag

Beste forumleden, aangezien jullie alle wijsheid in pacht hebben, althans dat blijkt uit alle postings, wat vinden jullie van de Rolex quartz (Oysterquartz) dan vanaf 72 tot zo´n beetje vorig jaar is gemaakt? Op de Duitse forums wordt daar steeds enthousiaster over gesproken, kennen jullie iemand die een Rolex quartz draagt of heeft gekocht en wat is zijn/haar ervaring daarmee? Ik vind de vorm wel speciaal maar heb echt nog nooit iemand gezien met zo´n horloge in de kroeg of werk of zo. De “kenners” denk en zeggen dat het een verzamelaarsobject wordt maar als niemand ermee loopt hoe kan dat dan een verzamelaarsobject worden? Jullie mening wordt heel erg gewaardeerd, dank! Philip

(PS: te gek forum, ik kwam het pas geleden tegen: erg indrukwekkend!) Oh ja, en een goed 2006 natuurlijk)

Beste Philip,

Er is daar iets opmerkelijks : je kent vast wel de seadweller en de submariner van Rolex, daar zijn er heel veel van verkocht en toch zijn ze heel waardevast. Bijv. exemplaren van 10 jaar oud kosten bijna evenveel als toen nieuw.
Aan de andere kant: er zijn ook horloges waar er relatief weinig van in “omloop” zijn en toch niet echt populair. Of dat geldt voor de Oysterquarz weet ik niet precies. De meeste liefhebbers willen een mechanisch horloge, maar er zijn ook verzamelaars die voor een zeldzaam quarzmodel gaan. Op sommige sites van juweliers worden geen astronomische bedragen voor een OQ gevraagd, vgl. eens de red seadweller.
Kijk eens op www. oysterquarz.nl, staat veel meer info op, of kijk eens op sites van juweliers.
De OQ staat nog wel in de catalogus van vorig jaar, niet meer in die van dit jaar, misschien dat de populariteit toch iets afgenomen is. Veel meer kan ik er ook niet over melden…

Mvg,

Ed