Rolex oysterquartz

Een goede kennis van mij heeft zonet een vintage Rolex gekocht. De dame van de juwelier dacht dat het een valse was “omdat het met een batterij” is.
Wat denken jullie?
image

3 likes

Kort en krachtig:

Mooie kast en bezel, band is versleten en als deze geen service heeft gehad in de afgelopen 20 jaar wordt het drama…

2 likes

Quartz Rolexen zijn uitgebracht, zeer beperkte oplage echter.

Hier stukje info:
https://www.rolexencyclopedie.nl/dutch/modellen/een-nieuw-gebied-de-rolex-oysterquartz/

Misschien is door middel van het open maken van de kast (dus de deksel) het uurwerk te beoordelen op originaliteit?

1 like

Ik probeer vandaag of morgen een foto van het binnenwerk te maken. Als ik het horloge mee krijg. :wink:

1 like

Nooit bij stilgestaan. Is dat verwege een lekkende batterij?

Bezel is wel heel scherp! Ik zou me geen zorgen maken over de originaliteit. Ben nu ook wel benieuwd wat ervoor betaald is.

1 like

Heeft jouw kennis dit bij deze juwelier gekocht? Of is ie daar alleen maar langs geweest, ter beoordeling of voor het op maat maken van het bandje ofzoiets?

Oysterquartz is gewoon te googlen en is uiteraard met een batterij, dus beetje vreemde reactie van de dame vd juwelier… Het lijkt me ook niet dat een juwelier valse rolexen wil verkopen, dus ik gok dat jouw kennis m daar niet heeft gekocht.

1 like

Neen, niet bij dezelfde juwelier gekocht. Was via een veiling geloof ik.

Niks mis mee volgens mij. Voor een batterij wissel kan je beter naar een AD gaan of een goede horlogemaker. Hieronder mijn Rolex Oyster Quartz 17013.

8 likes

Waar zou de band hersteld kunnen worden?
Ik ben zelf van België, dus dat heeft de voorkeur, maar als er in NL zijn die hier top in zijn, maken we er wel een uitstapje van! :joy:

Je kennis zal dan vast een super mooie prijs hebben betaald? Soms moet je geluk hebben in het leven.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik zie in ander topic dat je ook nog op zoek bent naar een doos hiervoor :thinking:

Mooi hoor, niks neps aan. Hopelijk loopt hij nog. Reparatie door Rolex is erg duur, maar eigenlijk kan je nergens anders heen. Met een beetje mazzel zit er een kwaliteits batterij in.
https://www.oysterquartz.net

Die van mij :slight_smile:

4 likes

Ja hoor, hij loopt nog!
De band is wel wat versleten, maar verder lijkt het horloge wel goed te lopen.

1 like

Kwam met papieren, maar zonder doos…

Mazzel. Lees de link van mij maar ff, zit een bijzonder uurwerk in, tikt best hard.

1 like

Jij hebt duidelijk wat uitleg nodig. Nog even de context: het horloge is via een veiling gekocht en gisteren bij een plaatselijke juwelier langs geweest om de band op maat te laten maken. Die juwelier dacht dat het een neppe was omdat het geen automaat is.
Kennis was er erg van aangedaan en dacht dat ze opgelicht was.

1 like

Juwelier weet gewoon weinig van Rolex af. Is ook een obscuur merk :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dat is ook wel bijzonder toch dat je kennis kennelijk zomaar een Rolex van een veiling had gekocht. Ze wist dus zelf niets af van dit model?

Neen :sweat_smile:

1 like