Rolex Precision 6694

Ik een Rolex? Nee, het is die van mijn vrouw!

Een paar weken geleden draaide ik de veer van mijn vrouws Rolex kapot. Mijn vrouw laat het opdraaien van haar Rolex altijd aan mij over…Let wel, de Rolex Precision is een handopwinder. Voor zover ik weet de laatste handopwinder uurwerken die Rolex gemaakt heeft. Een korte en onverwachte bibbering tijdens het opdraaien en het was gebeurd. Het horloge liep nog wel. Een paar uur. Maar daarna was het voorbij.

Goede raad is duur en bij Rolex zeker… Opsturen naar Richard Askham durfde ik niet, vanwege de onbetrouwbaarheid van de Britse businesspartner van onze TNT. Van een medeforummer hoorde ik eerder al over Jan Ubels in Bredevoort en vorige week schreef ik al iets over hem en hoe hij mijn Sinn 142 in no-time van de juiste wijzer voorzag. De Rolex had ik toen ook bij me en Jan vertelde me dat hij daar wel raad mee wist!

Toen ik gisteren (dus een week later - maar eigenlijk was hij in 4 dagen al klaar) het horloge op kwam halen, lag het nog helemaal uit elkaar. Na een korte verbazing werd het plezier des te groter: Jan begon onder mijn ogen het hele horloge stap voor stap, met uitleg, weer op te bouwen. En hij had ook nog tijd om mijn vragen te beantwoorden. Een vakman aan het werk. Ik tegenover hem met een kop koffie. Met de grootst mogelijke precisie werd alles teruggemonteerd en iedere vraag die ik stelde werd uitgebreid beantwoord, met voorbeelden, afbeeldingen enz. Voor een horlogeliefhebber wordt het niet vaak nog beter!! Jan Ubels vertelde dat hij liefhebbers op afspraak bij hem komen met een aantal horloges. Deze eigenaren gaan dan een dag zitten kijken hoe hij de horloges stuk voor stuk servicet of repareert.

Even in het kort de werkzaamheden: de veerton was uitgesleten. Die is opnieuw opgebouwd, de veer is vervangen, het horloge is geserviced, de kast is opnieuw opgemaakt en de kastbodem opnieuw gebrusht. Daarna is het horloge op waterdichtheid getest. Kosten? Ongeveer de prijs van Seiko Atlas. Inclusief een jaar garantie!

Ik ben er blij mee, mijn vrouw nog blijer en Jan Ubels heeft er een vaste klant bij.

Een paar -klein- foto’s van de werkzaamheden (let op de kapotte veer naast het horloge)

Menno

1 like

Goed gedaan van de heer Ubels(tu) Hij zou het vast wel eens erg druk kunnen krijgen nu dit zo op het forum staat.

Betere reclame kan je niet krijgen:

Ik ben er blij mee, mijn vrouw nog blijer.

Wat wil je op horloge-gebied nog meer?:smiley:

Top(tu)

Geweldig Menno(tu) Inderdaad hele goede reclame voor een echte vakman.

Helemaal geweldig! Altijd leuk als de horlogemaker zelf ook echt enthousiast is! Ik kwam dit trouwens tegen op youtube:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=5OffcBTqibE&feature=player_detailpage[/video]

Mooi verhaal Menno (tu)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er dichtbij woon, maar nog nooit geweest ben.
Toch maar een keertje naar het boekenstadje Bredevoort en bij Jan naar binnen.:slight_smile:

Mooi verhaal Menno. Lijkt me ook leerzaam om zoiets even van dichtbij te kunnen / mogen meemaken.

Wat ik niet snap is dat je daar blij mee bent?
Mijn horlogemaker test het uurwerk altijd voordat hij hem aan mij overdraagt.

JMN Schreef:

Wat ik niet snap is dat je daar blij mee bent?
Mijn horlogemaker test het uurwerk altijd voordat
hij hem aan mij overdraagt.

Uit je antwoord lees ik dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Zoals je weet, kun je teksten van postings na enige tijd niet meer wijzigen. Ik zou dat graag hebben gedaan om duidelijker te maken waarom ik er zo blij mee ben. Maar laat ik het hieronder proberen.

Als ik “Ik ben er blij mee” als laatste zin aan het einde van de betreffende alinea zou hebben geschreven, dan zou ik blij zijn met het (enkele) feit dat het horloge vakkundig getest is op waterdichtheid. In dit geval staat de zin in een aparte alinea, Noem het nu een eindconclusie als je wilt. Dat ligt ook meer voor de hand als je het verdere verloop van deze regel leest. Dus… de blijdschap gaat verder dan het testen van de WR.

M.