Rolex Prins Bernhard geveild

Vanmiddag was ik getuige van het veilen van het Rolex-horloge van Prins Bernhard bij Christies in Amsterdam. Mij zegt Rolex niet zoveel: een Rolex Oyster met certificaat waaruit bleek dat Bernhard dit horloge in december 1990 heeft gekocht. Staal met stalen schakelband
Er waren veel cameraploegen, zie o.a. www.geenstijl.nl

Verder de NOS (wellicht vanavond om 10.00 uur?) KRO voor het programma Nederland te Koop en wellicht nog SBS en RTL?

De geschatte opbrengst was 3000-5000 Euro, maar mede door telefonische bieders werd de prijs omhoogg gejaagd naar 10.000 Euro.
Ik heb in het begin nog even meegeboden, maar al gauw opgegeven,. Het moet leuk blijven, vinden jullie ook niet.?

Verder staat er morgen een “reportage” in het Parool.

Sorry, dat ik het wat laat op ons forum zet.

Bedankt, hier het filmpje op groot formaat:

Vind het een mooi horloge, maar voor alleen al de commissie kosten heb je een z.g.a.nieuwe Rolex. :slight_smile:

En daarbij komt dat ik vandaag gehoord heb (via via) van iemand die altijd met De Prins ging jagen dat hij altijd een andere Rolex droeg dan deze… Dus wie weet, veel geld betaald voor een gedachte dat Hij dit Horloge droeg :slight_smile:

Het gaat hier toch om een horloge dat een vriend gekregen heeft van Bernhard?

In het journaal meldden ze dat die vriend het horloge verkocht heeft, omdat ie zelf weer een nieuwe wilde hebben…

Zo zie je maar weer, een Prins is soms net een mens…

De reacties onder de inleiding van het filmpje zijn wel grappig:

[quote]Waar heb je in vredesnaam nog een horloge voor nodig? Het is nutteloos sierraad geworden en die nep-rolexen al helemaal. 't is een vulgair, ordinair prul voor paupers, kampers, nouveau riche en andere opscheppers en oplichters.
[/quote]

[quote]Tsja, Rolex…, alleen de naam al. Het valt me tegen van Benno dat ie rondliep met zo’n ordinair patserhorloge om z’n pols. Want inderdaad, een Rolex is inderdaad voor voetballertjes met teveel geld en dito ego, criminelen, nouveaux-riche, kamperts en ander soorten gespuis. Redelijk kansloos klokje dus, en vaak nog lelijk ook…, en met een vreselijke naam…
[/quote]

Nog meer mensen hier die zo over Rolex denken? :smiley: