Rolex royalite

Even een vraagje voor de kenners hier, ik ben aan het kijken naar een Rolex Royalite uit 1940. Verkoper claimt dat het horloge is gedragen door een Canadese RAF. Kast aan achterkant ook gegraveerd. Horloge is met factuur in 2016 gemaakt. Mijn vraag is wat is dit horloge waard? Zie zulke wisselde prijzen op internet. De verkoper vraagt er 1500 voor. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Alvast superbedankt

Geen idee, maar wel nieuwsgierig naar een foto en de maat. :slight_smile:

1 like

De wijzers zijn helaas relumed lijkt het.

1 like

Gaaf ding! 34mm of iets dergelijks??
Idd zonde van de wijzers.

Heeft dat veel invloed op de waarde

Dat heeft zeker invloed op de waarde. Verzamelaars willen een horloge natuurlijk zo origineel mogelijk. Vermoed dat het vinden van andere wijzers niet zo gemakkelijk is bij dergelijke modellen.
Buiten dat vind ik het echt afbreuk doen aan heel het horloge. Met name omdat het redelijk ‘extreem’ gedaan is,… zeg maar de blikvanger van het horloge.

Voor prijsbepaling zou ik met name even op Chrono, eBay en dergelijke sites kijken. Ook op de bekendere fora of ze daar weleens zijn aangeboden. Vermoed dat je dan een heel eind zal komen.

1 like

De minuten wijzer lijkt ook veel te lang.

Moet er geen lume op de cijfers en uren streepjes op de wijzerplaat?

Prijzen fluctueren beetje tussen de 850 dollar en 1600 euro, dan is deze zeker te hoog geprijsd

1 like

Als je ze daarvoor tegen komt, dan lijkt me dat idd ook. Op naar de volgende dus. :slight_smile:

Wijzers zijn denk ik niet alleen relumed…

1 like

Ja inderdaad, daarom ben ik zo blij met dit forum!

Nu toch wel nieuwsgierig en even snel in Armband Uhren gekeken (enige nu waar ik bij kan) en die wijzers zouden toch wel kunnen kloppen. Zijn dan waarschijnlijk enkel ‘extreem’ gelumed.

Met name als ik kijk naar andere modellen uit 1940;
Sport Aqua
Viceroy

Die lijken dezelfde wijzers te hebben qua dikte en lengte. Hier even twee foto’s die ik snel gemaakt heb. Los daarvan, denk dat het beter is dat je hem laat liggen. Nog steeds zouden het natuurlijk andere wijzers kunnen zijn, mede omdat die minutenwijzer op de foto toch ietsepietsie langer lijkt. :slight_smile:

1 like

Ja,dankjewel voor je onderzoek. Net paar vragen gestekd over de wijzers. Het is nu ineens radiostilte. Zegt voor mij genoeg. Verhaal er achter vond ik toch wel erg gaaf. Ach ja, op zoek naar de volgende

Geen dank hoor, alleen maar leuk dat ik weer eens een reden heb om erin te kijken. Ben nu nog steeds aan het bladeren. :wink:

Maar idd, het uitblijven van een reactie lijkt op een duidelijke boodschap. :slight_smile:

Mocht je er voor jouw gevoel een goede deal van kunnen maken dan kun je altijd overwegen de wijzers opnieuw te laten lumen in een meer vintage kleur en toestand, er zijn wel mensen te vinden die dat kunnen.

Gewoon kopen, en die wijzers een paar weken begraven in je moestuin :innocent:

2 likes

Ik koop helemaal niks, maar de wijzers bewerken is idd altijd een optie. Echter gezien de prijs zou ik eerder op zoek gaan naar iets anders.

Hij vraagt er 1500 voor, dat is al behoorlijk hoog in de markt, dan wil ik eig liever geen kosten meer maken. Maar het verhaal, wat aantoonbaar is, dat hij gedragen is door een Canadese RAF piloot in WO2 is natuurlijk wel heel gaaf

1 like