Voor degene die nog naar de USA gaan, wellicht een optie daar wat leuks aan te schaffen via deze shop 
wel even klein puntje, je krijgt niet meer het certificaat mee…bij deze shop.
En dan nog invoeren,… Niet interessant meer, toch?
Bedoel je van het horloge zelf?
Bij een aantal staat 2 jaar Jomashop garantie, dat zou best zo kunnen zijn dat daar geen Rolex certificaten meer bij zitten. Maar ik heb ze niet allemaal aangeklikt…
Die Jomashop biedt altijd mooie horloges aan voor een scherpe prijs… invoerkosten zal je niet hebben als je ''m ophaalt en gewoon draagt.
Kijk maar uit, een collega van mij had voor zijn Rolex voor de zekerheid zijn aankoopbewijs in Nederland bij zich, en daar werd naar gevraagd bij de douane. Ze zijn niet gek daar.
je krijgt bij Joma geen certificaat, ze verkopen rolex en andere merken met korting, zijn geen officieel dealer en kunnen dus de dealer schaden waar ze de horloges vandaan halen, dus oplossing geen certificaat erbij en voila.
Weet je ook gelijk dat Rolex zelf geen idee heeft waar welk serienummer heen gaat…
Helder antwoord. Dank @Bramoz
Ik glimlach altijd als ik die slimmerds eruitgeplukt zie worden 
Staan ze daar, beetje roodaangelopen,… hevig transpirerend,… Op zoek naar een plausibel verhaal 
En als ze niet gepakt worden en het gesmokkelde willen verkopen… korting moeten geven omdat het geen EU geleverd exemplaar betreft,… of het certificaat mist,…
Ik begin er niet aan.
Bij een kilo cocaïne kan ik de stress begrijpen, maar bij en horloge…
Als ze eruitgeplukt worden…stress… echt waar.
Nooit gezien?
Gewoon illegale praktijken, lijkt me niet aan te raden.
Wacht maar tot je gesnapt wordt of hem daarna nog wil verkopen.
Dan zal je er vast werken, anders lijkt het me vrij onwaarschijnlijk…
Nope, is ook totaal niet mijn ambitie. Ik geloof ook niet dat mijn werk zo relevant is voor deze discussie, Sammie.
Met ‘ik glimlach altijd’ doe je imo voorkomen of je dit (zeer) regelmatig ziet gebeuren. Dat wekt de indruk dat je daar dagelijks vertoeft…
Je werk zal me overigens een zorg zijn 
Ik neem geen verantwoordelijkheid voor de indrukken die ik allemaal wel of niet wek in andermans brein. 
De paar keer dat ik het gezien heb heeft het schutteren van die gauwdieven wel grote indruk op me gemaakt. Misschien dat ik daarom het woordje "altijd"gebruikt heb.
Je komt over als een zeer vriendelijke kerel ![]()
Ook hoe ik over kom zal me een zorg zijn 
Ik had al zo’n vermoeden.