Rolex Sky Dweller

Een goede vriend van mij is op zoek naar een Rolex Sky Dweller. Er staat er eentje te koop bij een bekende grijze dealer uit België met een goede reputatie.

Nu heb ik nog niet veel Sky Dwellers in mijn handen gehad (wel genoeg andere modellen) en zou normaal blindelings vertrouwen hebben in deze verkoper… Maar ligt het aan mij of lijkt de “Rolex” lettering op de dial in deze foto niet echt helemaal OK?

Wat denken jullie?

Het is nu wel een andere dial kleur, maar als ik met onderstaande vergelijk lijkt me dat veel cleaner te zijn (en dunnere letters)

Lastig te zeggen vanaf deze foto en in vergelijking met een witte plaat met zwarte tekst. Zwart op Wit lijkt altijd anders dan Wit op Zwart.

Heb je niet wat meer foto’s?

En daarbij

Waarom zou hij zijn reputatie tekort willen doen?

Dit lijkt me vooral een hele lastige om na te maken, met een imitatie-uurwerk dat exact dezelfde functies heeft. Maar meer zinnigs heb ik ook niet.

3 likes

De mijne met blauwe plaat….

1 like

Bij deze van een andere random dealer op C24 lijkt het identiek

Ik vertrouw de verkoper eigenlijk volledig, is een trusted seller en heb er zelf ook al horloges gekocht naar volle tevredenheid. Ik acht de kans zo goed als onbestaande dat er een fake of redial door de mazen van het net zou glippen. Maar better safe than sorry en een second opinion vragen denk ik dan (zeker omdat ik het zou willen aanraden aan die vriend en het toch wel om een redelijke som geld gaat). Er werken verschillende medewerkers, hij heeft een grote stock,… Hoe klein de kans ook, een foutje kan altijd gebeuren.

De ROLEX lettering leek me wat afwijkend in dat macroshot, maar kan ook een effect van de foto zijn…

Dit is een foto van het gehele horloge (dit en de rest lijken me trouwens wel allemaal OK te zijn):

Ook geen beste foto. We gaan er hier niet uit komen voor 100%. Maar ik weet wel, dat Rolex bij elk nieuw model (en dat gebeurt sowieso niet vaak) een uurwerk ontwikkelt, dat zo lastig mogelijk na te maken is qua lay-out.

Ik vind de datum (28) niet echt Rolexiaans ogen maar ook dat kan suggestie zijn… als je lang genoeg kijkt dan vind je vanzelf iets haha.

1 van mij en die klopt sowieso

11 likes

Ik dacht ook, niet mooi uitgelijnd in het venster, maar waarschijnlijk door de foto

De 12 van de tweede tijd en de datum zien eruit alsof die niet goed zijn uitgelijnd.
Zou zelf voor die van @Crownguard gaan, weet je zeker dat het goed is.

2 likes