De meeste WIS willen gewoon niet aan een smartwatch, omdat het uhm… ziel ofzo mist. We missen de ambachtelijkheid, het glijden van de secondewijzer, etc. Maar wat als je dat niet hoefde te laten?
Hier wat alternatieven op de smartwatch, maar wel voor je horloge.
De Kairos was al ter sprake geweest. Maar blijkbaar kwamen ze op hetzelfde idee waar ik laatst mee speelde. Als we niet aan een smartwatch willen, misschien wel aan een smart…
Die smartstrap zie ik wel zitten, stel verloopstukjes er bij en je kunt alle kanten op. Die smartbuckle dan weer niet, dat ding vangt doorgaans alle kradden op omdat hij aan de onderkant zit en zeker als het zo’n dikke is.
Hmmm… eigenlijk best wel interessant, het is toch een soort functionaliteits upgrade voor je horloge. Ik ben erg benieuwd of dit een bruikbaar product kan worden.
Jammer dat ze indiegogo gebruiken voor hun campagne en niet kickstarter. Mijn ervaringen met indiegogo zijn slecht (hittecamera add on voor de iphone).
Jammer dat ze indiegogo gebruiken voor hun
campagne en niet kickstarter. Mijn ervaringen met
indiegogo zijn slecht (hittecamera add on voor de
iphone).
Bedrijf communiceert niet, laat maanden niets horen, dan komt er een “update” die louter loze beloftes bevat. Kortom een ruime anderhalf jaar na leverdatum nog niet eens een demo model kunnen laten zien. Inmiddels zijn ze ingehaald door anderen. Ze hadden een add on voor de iPhone 5, dat is lekker nu de 6 uit is. En zo kunnen ze nog wel door gaan.
Waar ik me aan erger is dat Indiegogo de investeerders/kopers finaal in de kou laat staan.
Ik vind als je een Rolex koopt een Sub bijvoorbeeld of een Explorer II ofzo dat de looks waar je zo´n horloge onder andere voor koopt rap achteruit gaan met een smartband.
Laat staan als je er 1 monteert op een Breguet Type XX om maar iets te noemen…
Ik zou er niet aan kunnen wennen en niet aan willen wennen zo´n smartband.
Niet aan een mooie klok in ieder geval, misschien aan een Citizen promaster land of air ofzo, dat zijn ruige klokken met van zichzelf al een aantal extra functies dan zie ik het eventueel wel als een mooie aanvulling.
Bedrijf communiceert niet, laat maanden niets
horen, dan komt er een “update” die louter loze
beloftes bevat. Kortom een ruime anderhalf jaar na
leverdatum nog niet eens een demo model kunnen
laten zien. Inmiddels zijn ze ingehaald door
anderen. Ze hadden een add on voor de iPhone 5,
dat is lekker nu de 6 uit is. En zo kunnen ze nog
wel door gaan.
Waar ik me aan erger is dat Indiegogo de
investeerders/kopers finaal in de kou laat staan.
Oei, das niet best. Maar kweenie of kickstarter t beter doet. Ze zeggen ook dat de projectteams zelf verantwoordelelijk zijn en niet kickstarter.
Ik vind als je een Rolex koopt een Sub
bijvoorbeeld of een Explorer II ofzo dat de looks
waar je zo´n horloge onder andere voor koopt rap
achteruit gaan met een smartband.
Laat staan als je er 1 monteert op een Breguet
Type XX om maar iets te noemen…
Ik zou er niet aan kunnen wennen en niet aan
willen wennen zo´n smartband.
Niet aan een mooie klok in ieder geval, misschien
aan een Citizen promaster land of air ofzo, dat
zijn ruige klokken met van zichzelf al een aantal
extra functies dan zie ik het eventueel wel als
een mooie aanvulling.
Groeten.
Noel.
+1 ik vind t zelf ook niet staan op n submariner. Ik zie de duiker op 200m met de sub al denken… “Poep, verkeerd bandje om!” :+
Maar op n breitling emergency2, tag heuer monaco 69, maar ook n garmin tactix lijkt t me wel n leuke combi.
ik ben zo anti smartwatch… opgegroeid met doom/wolfenstein, dos cursus bij DJO enz enz… heden ten dage het nieuws in de gaten houdende… Mijn ‘‘smart’’ tv heeft zelf een block vanuit mijn router… zal hoogstwaarschijnlijk weinig zin hebben maar enfin.
Smartwatch : ieuw, 't zou in theorie alles in gaten kunnen houden, datgeen wat je iphone niet kan. ik heb er zware mixed feelings over, Nay vanuit hier.