Rolex staat stil

Het horloge kan blijven gaan na manuele opwinding, maar daarom blijft ze nog niet gaan bij automatische opwinding.

In de catalogus van Rolex zie ik net dat er een officieel servicepunt in Hong Kong zit in het Jardine House, zou wel toeval zijn natuurlijk, maar zoals gezegd hier is de aanschaf in H K niet uit hoofde daarvan onbetrouwbaarā€¦
Als het bij een degelijke juwelier gekocht is lijkt het mij wel ok.

groeten,

Hoi Ed,

Ik snap denk ik wat je bedoelt, neppers die hebben een slechtere afwerking en alles is ā€œvagerā€. Dat was me bij sommigen ook opgevallen en dat heeft deze dus inderdaad nergens. Overal perfect afgewerkt, inclusief plaat en de ā€œcijfersā€, nergens een oneffenheid of verschil in kleur.

Nogmaals ik ben geen expert maar ik kan er echt geen enkel punt in vinden wat me doet twijfelen maar ik ga deze week toch naar een echte dealer hier ook om eens te vragen of het normaal is dat na 1 dag dragen hij alweer stil staat.

Thanks,

Mark

Hoi Radecki,

Daar hoop ik wel een beetje op. Ik heb doos maar ook alle papieren, certificaat, serie nummers etc. Kan ik ook wel fotoĀ“s van maken als je geinteresseerd bent maar nogmaals het ziet er allemaal echt goed uit.

De fotoĀ“s kan ik helaas niet scherper maken omdat de macrofunctie van mijn camera berperkt is. Jammer ik wilde echt van heel dichtbij een foto maken zodat jullie ook echt de details goed konden zien. Misschien ga ik wel een macro objectief kopen, kan ik mooie closeups maken
Mark

Hoi Jaap-Wim,

Ach iedereen zijn reactie, maakt niet uit. Gezien de vele nuttige reacties ben ik erg blij met iedereen die zo vriendelijk is geweest om te helpen.

Fantastisch dat er zoveel enthousiaste mensen anderen bijstaan. Echt gaaf en natuurlijk houd het me bezig, ten eerste omdat ik echt verliefd ben op mijn Rolex en ten tweede omdat ik wil dat hij het goed doet (ook om mijn Omega nog wat polstijd te gunnen).

Dan is het fijn dat er mensen zijn die je willen helpen.

Ik ga deze week naar een officiele dealer en laat het eens goed nakijken.

Mark

Hoi Tom,

Zal ik vanavond eens proberen. Bedankt voor de tip.

Bedankt,

mark

Hallo allemaal,

Ik heb toch nog maar wat fotos gemaakt van het boekje etc. Er zit een mapje bij met een document en een mooi groen plaatje. Verder met gaatjes (zoals in de oude paspoorten) het serie nummer of een serienummer en verder aan de andere kant nog meer nummers. Verder een extra schakeltje, een kalenderkaartje en een boekje over Rolex in alle talen.

Ik hoop dat het een beetje zichtbaar is.

Mark

Het lijkt mij allemaal wel echt toe en ik hoop voor je dat het alleen een probleempje met het uurwerk is wat vlot te verhelpen is. In ieder geval succes ermee.

Mvg Dennis.

Bedankt Dennis, ik hoop het ook anders moet ik reclameren de volgende keer in Hong Kong!

Dat is nou een mĆ³Ć³ie Rolex, Mark! :wink:

Alle reacties lezend, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Blijkbaar kan een Rolex ook wel eens stil blijven staan, maar dat moet toch eenvoudig op te lossen zijn. (Misschien moet je meer bewegen :smiley: )

Geniet lekker verder van je Rolex!

KJ

Zoek anders even op internet op ā€œPrecision Watch Co. Hong Kongā€ om uit te vinden of er mensen over klagenā€¦

Rolex zelf kent als merk geen vorm van wereldwijde dekking qua garantie?
(zodat je 'm mischien dichterbij voor reparatie onder garantie kan achterlaten?)

Je zou toch van zulke dure merken wat service mogen verwachten, zeker als je nieuw koopt via een regulier kanaal.

Hoi Mrz,

Ik ga er vanuit dat ik hier in Barcelona gewoon bij de officiele dealer terecht kan, ook als ik bereop zou moeten doen op de garantie in geval van reparatie. Dat zou inderdaad te gek zijn als dit niet zo zou zijn maar ik maak me daar niet zoĀ“n zorgen over eiegnlijk.

Mark

Natuurlijk kun je dat gewoon claimen, de dealer stelt dan gewoon een rechtsvordering in bij Rolex, moet ie gewoon terugkrijgen dan.

Wow!! Wat een briljante uiterst gefundeerde reactie op een topic dat nb 10 jaar oud is! Goeie binnenkomer voor iemand die 6 minuten lid isā€¦

1 like

Grappig om mijn eigen posts na 10 jaar terug te lezen. Overigens zat ik er wel naast dat een Explorer geen geschroefde band heeft.

1 like

haha ja is wel een beetje belachlijk na 10 jaar,ik zag het nu net

Zekers, ook n Explorer heeft n geschroefde band!

@joepb, na 10 jaar had ik die conclusie al getrokken :wink: