Rolex Stella dials

Er zijn er een veel tevoorschijn gekomen sinds de prijzen zo hoog zijn :slight_smile:

1 like

historisch gezien al een vrij beladen combinatie :wink:

7 likes

2 likes

Hahaha ja ik had het kunnen weten

Interessante posts zijn dit.

Over dat ‘Italiaans-Duitse’ exemplaar zeg je dat alleen de “SCOC layout” de rode vlag gaf (en secundair de late serial). Betekent dat dat dat exemplaar op elk van deze genoemde punten wél door de keuring kwam:
(er moet echt drie keer “dat” achter elkaar in die zin :joy:)

Verder, die laatste blauwe in de OP, met gladde bezel :heart_eyes:

1 like

Thanks! Nou de genoemde punten in mijn originele post zijn alleen waar te nemen als je het horloge fysiek in handen hebt. Bovenstaande blauwe stella had ik louter fotos van. Zodoende de opsomming wat ik uit de foto kan waarnemen. Maar een Stella moet je eigenlijk altijd in het echt inspecteren :slight_smile:

1 like

Prachtig die Stella dials! :heart_eyes:

1 like

Leuk topic, dank je voor het delen

1 like

Staat een close-up ervan bovenaan van de Day window :slight_smile:

Enamel wijzerplaten zijn erg mooi, en ook dat badkuip effect kan ik zeer waarderen. Dat is ook de reden dat ik me vorig jaar enigszins verdiept heb in enamel wijzerplaten, en vooral in de recente Seiko modellen.
Daarbij kwam ik ook verhalen tegen van (zeer?) vintage horloges, en dan veelal zakhorloges, waarbij na langere tijd scheuren optraden in de enamel laag. Daar schrok ik wel van, omdat in mijn beleving enamel juist zo duurzaam zou zijn.

Is dat enamel zo kwetsbaar, of gaat het dan echt om termijnen van tientallen jaren dat je zo’n risico loopt?

Het is zeer duurzaam tegen verkleuring. Door de hittebehandeling die het krijgt, zit de kleur diep in het materiaal. Maar net als aardewerk is het wel kwetsbaar voor barsten/breken.

1 like

Jep kwetsbaar! Maar schoonheid zit ook in vergankelijkheid :stuck_out_tongue:

2 likes

Naast de te hoge COSC regel, zijn de romeinse cijfers ook te dun, ten opzichte van het origineel.

1 like

Het is niet helemaal mijn kopje thee, maar wel weer een leuk, kleurrijk stukje voor deze grauwe zondagochtend :v:

1 like

Hi Jasper,

Mijn Sea-Dweller (16600) heeft ook een soort badkuip effect rondom het datumvenster. Is dit hetzelfde als wat jij hier bedoelt?

Michiel

Added to the collection :heart_eyes:

20 likes

Gaaf! :heart_eyes:
Bijna te fout voor woorden :ok_hand:

1 like

nice!

Aan je persoonlijke collectie, of aan de zakelijke?

1 like

Gave band ook! Kan je hier meer over vertellen?

1 like

Moest het iemand anders zijn die dit postte, zou mijn eerste gedacht zijn: dit zal wel aftermarket en bijgekleurd zijn, in Tchernobyl of zo.

Maar aangezien jij het bent, zeg ik: kom op met de info/kennis Jasper.

1 like