Rolex sub date 1999 box

beste forum genoten.

Een vraag over deze Rolex box die te koop staat. Iemand enig idee of dit setje klopt en bij mijn Rolex sub date 16610 Swiss only hoort. Wat ik er over kan terug vinden heb ik toch mijn twijfels of de doos zelf wel de juiste is

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Hajrik

Ik heb een fantastische veiling gevonden op Catawiki! Bekijk het nu ook:

Op deze site vind ik een lijst met normaal gezien correcte dozen. Maar ja klopt dit! Hopelijk heeft iemand een idee.

Er zijn in die tijd (1999) verschillende dozen bij de horloges verkocht. Ik denk dat deze prima is. Let wel op of het kussentje en envelop origineel zijn. Kwestie van voelen en ruiken. Dan merk je het wel.

Succes en groet Jacco

3 likes

Oké dank je wel. Dat is goed om te horen! En bedankt voor de tip. Het is een online item dus kan helaas niet ruiken of voelen. Maar de verkoper is wel betrouwbaar.

Iemand Misch nog ideeën ook wat het zou moeten kosten misschien

De kans dat het setje bij jouw 16610 hoort is wel heel klein. Zoals hierboven ook al gezegd werd er destijds niet zo nauw gekeken welk doosje er meegegeven werd. Het was tenslotte maar gewoon n stalen sub.

Verder mist het setje natuurlijk een ankertje en een Submariner boekje.

Wat het moet kosten is wat je er voor over hebt. Het is oud papier en een krakkemikkig doosje. Vooral handig voor iedereen die z’n “kale” horloge weer wilt verkopen als “Full-Set” met flinke meerprijs natuurlijk. Meer dan 100 euro betalen om die oude troep in de kast te zetten? mij niet gezien.

2 likes

Ja snap het! Ben zoiezo niet van plan om het te verkopen dus eigenlijk een beetje zinloos om aan te schaffen. Dacht meer van handig om te hebben liggen voor Misch ooit verkoop in de verre toekomst. Maar niet echt nodig dus. Er is een bod van 150 en daarmee is het minimum nog niet bereikt. Is het submariner boekje zo belangrijk. Of dan… wat staat daar in?

Niks meer dan wat basale info over de Sub, de max diepte, materiaal van het glaasje, fliplock sluiting etc.

Al het spul wat bij een horloge zit is eigenlijk net als een boot, je hebt er twee keer plezier van. Het moment van aankoop en het moment van verkoop.

2 likes

Ha ha ha klopt bij mijn vorige boot wel!!! Met mijn nieuwe boot ben ik wel extreem blij :upside_down_face:

Feit is ook dat dit niet meer gemaakt wordt. De kans is dus groot dat het in de toekomst duurder zal worden naar mate de schaarte toeneemt.

Als je het wil doen, doe het dan nu voor die 100 euro. Plaats een zoekertje op het forum en het komt wel goed.

1 like

Ja daar heb je wel een punt! Dank je

Maar het belangrijkste papier mis je.
Doosje en dergelijke is leuk maar ook wel vrij duidelijk dat dit later is gekocht omdat je het certificaat met serienummer er op niet hebt.

Weinig meerwaarde imo.

Dank je wel voor je reactie. Ik had wel begrepen dat je achteraf ook nog de juiste papieren zou kunnen krijgen… als het certificaat blanco is waarschijnlijk

Je kan alleen het juiste serienummer op je papieren krijgen als je het laat namaken.

Zonder serienummer heb je er alsnog weinig aan.

1 like

Ja begrijp het. Misch alleen gevoelsmatig extra waarde dan een box erbij

Tips uitwisselen over blanco papieren en certificaten laten namaken is wellicht niet helemaal wat de forumleiding graag ziet… :wink:

2 likes

Hopelijk voor u, een boot zonder motor of elektrisch anders word het nog huilen.

1 like

Mijn bericht was niet als tip bedoeld…

1 like

Snap ik, kwam ook geen vlaggetje bij kijken oid. Het gesprek leek (wellicht wat Ă©Ă©nzijdig) in een onwenselijke richting te gaan. Vandaar mijn opmerking.