Rolex Submariner 114060 of 14060(M)

Ik vind de two liner mooier,…minder tekst…Maar om de pols voelt een 114060 voor mij beter…Net dat beetje meer oempf wat het een heerlijk horloge maakt. Ik heb de 114060 nu een paar x om gehad. Zelfs een keer een dagje geruild met een collega en dit moet ook mijn volgende worden…Maar hij moet er wel naast en niet als enige horloge vanwege het ontbreken van een datum. Dat vind ik wel zo handig tijdens werkdagen…

2 likes

Kijk dat kan mij dan weer wel bekoren. Vind met datum ook mooier :ok_hand:

3 likes

Glidelock, ceramic bezel, lume, nieuw…alle specs om voor 114060 te kiezen!
Succes!

7 likes

Zo’n schande zijn die brede lugs heus niet

10 likes

Ik ben vintage liefhebber, in de tijd van de 16610 of 14060 was dat voor mij dus de 1680 of 5513.

Vooropgesteld dat ik an sich geen moeite heb met saffier, was dat met name omdat ik de indexen van de 14060 klein vond en vind.

De lugs daarentegen zijn weer een pre. Smaller, subtieler en derhalve mooier.

Echter toen de ceramische uit kwam, met grotere indexen vond ik die veel mooier.

Dus in eerste aanleg zou ik kiezen voor een 114060. Ondanks de dikkere lugs/kast.

Betere optie is de 16610LV. Die heeft ook de grote indexen. Smallere kast maar een datum(loupe) en veel tekst. Oh en een groene inlay. Maar die kan je wijzigen. :sunglasses:

Hoe dan ook lastige keuze. Dus…

Heb ik ooit gekozen voor:

1. vintage: de dikke indexen, smallere kast en,

2. Modern: SD4K alle voors, smallere kast, betere band, dikke indexen en geen loupe.

Perfect zou een 114060 zijn, met smallere lugs…
maar daar zullen we nog even op moeten wachten… als die ooit komt. :see_no_evil::grin:

Succes met je keuze. Allebei in elk geval goed! :v:

:beers:

8 likes

Heb je het helemaal kunnen lezen dan? Twee keer geprobeerd, maar ik kwam er maar niet doorheen…
Het gekunstelde Nederlands, door Google translate uitgepoept, vind ik echt een afknapper.

4 likes

Zelf heb ik de 14060. Waarom? Minder lomp dan de 114060. Je moet gewoon even passen op op basis daarvan je keuze maken.

Succes!

14 likes

En gewoon DRAGEN, lekker duiken en snorkelen.
Het is een TOOL watch… luxery weliswaar maar toch.

14 likes

Ik denk dat je nog wel wat meningen en aanbevelingen op dit fantastische forum tegemoet kunt zien maar als ik jou was, zou ik het me niet al te moeilijk maken.

Rationeel:
Oude serie draagt kleiner, heeft meer nostalgie en reken voor de zekerheid een full service mee.
Nieuwe serie draagt groter en heeft uiteraard wat technische voordelen. In goede conditie, geven beiden gewoon de tijd (en evt datum) goed aan. :grinning:
Welke heeft je voorkeur?

Emotioneel:
Bij welke voel je het meeste? Je hoeft met beiden geen financieel risico te lopen, dus mocht je later alsnog tot andere inzichten komen, is switchen geen probleem. :+1: Welke heeft je voorkeur?

Zodra beide voorkeuren over elkaar liggen, zien we jouw NA graag tegemoet en geloof me, beiden zijn fantastisch! Veel wijsheid gewenst. :muscle:

5 likes

Nuff said.

11 likes

Euh? In beide kasten tikt hetzelfde uurwerk. Dus die zie ik ff niet. Keuze is vooral esthetisch. En dat verschil is bijzonder duidelijk … kwestie van smaak.

1 like

wow zelfs het scrollen om voorbij deze post te komen kost veel tijd :wink:

1 like

Nee, dat is ook zo ongeveer het enige wat je niet ziet. Maar kwaliteit is meer dan het uurwerk natuurlijk. De insert en de band zie je wel. En die stralen wmb wel iets meer kwaliteit uit. Met name de band vind ik fantastisch. Ik heb een 114060 en heb ook een 16600 gehad. Voor mijn gevoel is de 114060 toch wel een stuk beter gebouwd.

4 likes

Onzin

Zie post boven me

Is die ook.

Ik kies de 5 digit omdat ik hem mooier vind, maar @Franktudor…vergelijk eens een keer een glidelock band met die 16610 band, gemaakt van gevouwen blikjes met die slappe wappersluiting erop.

6 likes

Volledig dit. De oudjes zijn gewoon niet zo goed afgewerkt.
Zeker de band niet.

Kwaliteit houdt meer in dan het uurwerk.

1 like

Dacht dat we het over het horloge hadden. Maar soit de band op een 6 digitale is inderdaad beter. Kan ik beamen.

Maar ik kies zelf toch liever voor de mooiste klok op de net iets mindere band. Dat maakt daarom de 40 mm SD 116600 ook een hele interessante optie …

2 likes

Gelukkig ik ben niet de enige hier :sweat_smile:

1 like

:wink::joy:

1 like