Fraai ding, zeker omdat er geen kijkglas op zit
Ik lees dit heel vaak met Rolex horloges. Alsof die horloges zo met een prijskaartje eraan aanbellen bij de voordeur. Snap daar niks van.
Maargoed⦠Een 114060 uit 2018 zonder kaart is vrij waardeloos. Die kaart is makkelijk 1.5K waard in de huidige markt, dus tel dat bij de aangeboden prijs op en kijk dan eens bij een respectabele dealer of je er niet eentje mét pasje kan krijgen voor zoiets of iets meer.
Wil je toch echt weten of deze echt is? Maak hem open en check het uurwerk. Er zit werkelijk geen een dealer of juwelier op te wachten om dat ding te checken, want ze verkopen veel liever iets van henzelf aan jou. Daarom duurt het bij een AD twee weken (terwijl het letterlijk 3 min werk is). Ze worden schijtziek van dit soort vragen. Dus verwacht niet dat je warm welkom wordt geheten. Behalve als je er dik geld voor neerlegt natuurlijkā¦
Die puist is voor mij echt een must.
Hoezo?
Als het oog gerelateerd is snap ik het
Moeilijk uit te leggen eigenlijk, meer dat het voor mij zo typisch Rolex is voor mijn gevoel.
Dit, toen ik van mijn Tudor Submariner het uurwerk wilde laten controleren waren de juweliers niet enthousiast.
Ik geef ze groot gelijk.
Ze kunnen er toch iets voor rekenen, wat een onzin
Als je het goed doet gaat er meteen een nieuwe pakking in en wordt hij daarna getest op waterdichtheid. Bij Schaap betaalde ik er begin vorig jaar zo uit mn hoofd ā¬189 voor en het duurde een week. Als je binnen komt lopen en vraagt of ze er even tijd voor hebben dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden. De brutaliteit dat je het durft te vragenā¦
Zonder kaartje is leuk. Mits de prijs goed is.
7500,- euro ofzo.
Meer ga je namelijk niet krijgen wanneer jij hem weer wil inruilen :*-)
Vond je hun reactie raar? Je klinkt gepikeerd.
En kreeg je daar overigens een rapport van destijds of enkel mondeling toelichting?
Niet iedereen is georganiseerd. Kan prima bij een verhuizing een keer verloren zijn gegaanā¦
Voor vandaag ja, maar volgend jaar?
Zit er bij jou een geƫtst kroontje in het glas bij het zes uur streepje?
Pssst, 3 jaar geleden ⦠maar misschien antwoord hij nog
ik wilde een poging wagen, misschien iemand anders met een 114060 van die leeftijd
Elke 114060 heeft een LEC in het glas.