rolex submariner 114060

Beste forumleden,

Ik heb de kans een rolex submariner 114060 te kopen.
Het betreft een 114060 met doos en tag maar zonder warranty-card. Na wat research heb ik gevonden dat deze eerder dit jaar verkocht is op chrono24 door een dealer. Dus ik denk dat het wel een originele is, maar ik zou toch graag een second opinion hebben.

Alvast bedankt

6 likes

Seems legit…

Maar goed, zowat niet te zien op foto’s, vooral met zo veel reflectie.

Wie the fuck heeft nou weer wel de doos en tag maar geen garantiekaart meer? :joy:

8 likes

Van wanneer?
Een nieuwe type, zonder kaart. Daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

zou van 2018 zijn volgens de dealer.

Lijkt me wel een gevalletje van: kaart ergens los weggelegd en de doos in de kluis. Ach shit, kaart weg of nog ergens tussen de rotzooi. Dan maar de doos met de tag erbij. :sweat_smile:

1 like

Hoe kan je dat weten? Die serienummers zijn random nu toch?

2018 weet iedereen dat een pas belangrijk is. Kan me haast niet voorstellen dat je die kwijtraakt.

Zou meer bang zijn dat ie gejat is.

6 likes

Kan je niet weten helaas.

Ik zou hem skippen.

Lekker eentje kopen met pasje erbij.

Volgens mij heeft @Ruud er een die mag vertrekken.

1 like

Je kunt toch samen naar een juwelier om een check uit te laten voeren? Tegen betaling? Eventueel kun je nog uitzoeken of dit Rolex serienummer bij de politie te boek staat als gestolen. Want als ie gestolen is zal de eigenaar, die de kaart dan nog heeft, wel aangifte gedaan hebben?

En let op de band. Was me pas één aangeboden met een fake band erop.

9 likes

Band ziet er voor mij zeker correct uit.!
Nog gedeeltelijk in stickers.

afbeelding|281x500

ik zou gewoon naar Juwelier gaan die er verstand van heeft. Tegenwoordig zijn er zulke goeie nepperds

of anders caseback open, op google hetzelfde uurwerk opzoeken en gaan vergelijken met een loopje erbij. Met afwerkingen slaan ze altijd mis.

ik zou alsnog voor nummer 1 kiezen.

2 likes

Het horloge ziet er prima uit, maar net als met zo veel zaken in het leven: eerst de dealer, dan het product…

Als je een 114060 wil hebben in goede conditie dan zijn de opties legio en hoef je deze “kans” dus niet per se te grijpen. Zelf zou ik de garantiekaart er wel bij willen hebben als de Sub daadwerkelijk uit 2018 is.

2 likes

Je kunt de verkoper voorstellen ermee naar een AD te gaan. Die rekenen 2 weken lead time en 250 voor een check. Ze nemen hem in als als hij gestolen is. De verkoper zal het risico niet nemen als hij weet dat hij gestolen is.

1 like

Inderdaad even naar de AD om te laten controleren. Dan ben je zeker.

1 like

Of naar Crownguard als hij dat doet
Edit : of je koopt de 114060 die hij te koop heeft, weet je zeker dat het goed zit

2 likes

Wel een gaaf model ik heb er toevallig ook net een gekocht van een forum lid een paar weken terug. Om dezelfde reden toch wat meer zekerheid.

3 likes

Zojuist in een ander topic geleerd dat de wijzerplaat bedrukking in iedergeval van de laatste serie 114060 is.

1 like

Had ik ook gelezen! :+1:

:closed_lock_with_key:

Ik doe het precies andersom :wink:

1 like