Ik heb de kans een rolex submariner 114060 te kopen.
Het betreft een 114060 met doos en tag maar zonder warranty-card. Na wat research heb ik gevonden dat deze eerder dit jaar verkocht is op chrono24 door een dealer. Dus ik denk dat het wel een originele is, maar ik zou toch graag een second opinion hebben.
Lijkt me wel een gevalletje van: kaart ergens los weggelegd en de doos in de kluis. Ach shit, kaart weg of nog ergens tussen de rotzooi. Dan maar de doos met de tag erbij.
Je kunt toch samen naar een juwelier om een check uit te laten voeren? Tegen betaling? Eventueel kun je nog uitzoeken of dit Rolex serienummer bij de politie te boek staat als gestolen. Want als ie gestolen is zal de eigenaar, die de kaart dan nog heeft, wel aangifte gedaan hebben?
Het horloge ziet er prima uit, maar net als met zo veel zaken in het leven: eerst de dealer, dan het product…
Als je een 114060 wil hebben in goede conditie dan zijn de opties legio en hoef je deze “kans” dus niet per se te grijpen. Zelf zou ik de garantiekaart er wel bij willen hebben als de Sub daadwerkelijk uit 2018 is.
Je kunt de verkoper voorstellen ermee naar een AD te gaan. Die rekenen 2 weken lead time en 250 voor een check. Ze nemen hem in als als hij gestolen is. De verkoper zal het risico niet nemen als hij weet dat hij gestolen is.