Rolex Submariner 16610LV alias “Kermit”

Klein beetje :ok_hand:t2: dus ben benieuwd wat de prijs dan verklaard

1 like

Simpel; het is een flat four, en die zijn nu eenmaal een stuk meer waard. Hij dateert ook nog uit 2003 (het echte jubileum jaar), en dat is echt de meest waardevolle uitvoering.
Dit weet je toch wel als Rolex fanboy?

1 like

Haha ik hou me pas ander half jaar bezig met Rolex, nog heel veel te leren. Maar bedankt voor de toelichting :ok_hand:t2:

1 like

Tja, ik verdiep me in ieder horloge voordat ik over ga tot kopen, en ook een kermit heeft deel uitgemaakt van mijn bescheiden collectie, net als een stuk of 40 andere Rolexen :joy:

6 likes

Haha hier net zo hoor. Zoveel mogelijke verschillen binnen een referentie kunnen er zijn. Dat maakt het leuk. Zo ben ik er achter dat er dus in 2002 en 2003 16710’s op de markt zijn gekomen zowel met als zonder lugholes.

Wel zonde dat je 16610lv heb weg gedaan, weet je nog waarom?

40 rolexen gehad, dan ben je aardig doorgewinterd :joy:

1 like

Ja, groen is toch niet m’n kleur. Liever zwart, of de cola combinaties.
De kermit 1 maand gehouden, 2x gedragen, en €572 op verloren. Goede herinneringen aan dat horloge :joy:

1 like

Da’s niks :upside_down_face:
Hier eind ‘22 gekocht en in voorjaar ‘25 verkocht :chart_with_downwards_trend: :boom:

Oke per draagsessie is alles af te zwakken :rofl:

4 likes

Zo dikke volle flat 4 full set met press map moet je hebben, meteen klaar

8 likes

Dit heb ik ondervonden met een 39 Explorer. ‘22 gekocht voor 9700€ bij Wristcandy (rekening kwam ik laatst nog tegen), en in ‘24 hier op het forum verkocht voor 6300€
En Jur maar bang zijn dat ik hier winst maak :rofl:

5 likes

Zo blij dat ik toen eentje heb laten liggen bij filipucci, vlak na dat die gediscontinued was. Geloof dat ze toen iets van €8700 vroegen.

Ach Jah sometimes you win some, sometimes you lose some. Heb vorig jaar 3 horloges verkocht per stuk ongeveer €1000 verlies gemaakt.

2 likes

Hoe het gesprek van een LV overgaat in getallen en verlies, rolex we live it! Lees je mee coca cola?

2 likes

Een beetje off topic en een beetje het topic omhoog houden. Wie weet komt de gouden tip dan wat eerder haha. Maar vanaf nu zal ik mijn mond weer houden. Succes met de zoektocht :ok_hand:t2:

2 likes

Hier is veel te vinden over de Kermit.
Lug holes engraved rehaut verschillende kleuren en types inlays (flat 4)
Ik ben voor de mk 5 gegaan uit 2010 het jaar dat de Kermit werd gediscontinued en er een opvolger kwam de Hulk.

Vanaf december in bezit en al een hoop mee gemaakt met het horloge.
Bezel spring veertje was stuk en is opgestuurd door de verkopers.
Was niet geserviced is recent gedaan door Tempus kosten verkopende partij.
Had ook een lelijk plekje op 1 van de lugs is opnieuw geschuurd door tempus kosten voor mijzelf.
En met wisselen van de band kwam ik erachter dat er 2 verschillende pushpins in zitten , daar ben ik nog mee bezig.
Al met al had ik me aardig ingelezen en dit soort problemen nooit verwacht.

Wil ik er nu dan vanaf ??
Nee !! Het blijft een gaaf ding en geniet nog steeds van de looks van deze heerlijke sub !! Oja je ziet hem bij mij regelmatig langskomen met een zwarte inlay.
Beetje vreemd maar wel lekker.

Groet

6 likes

JK heeft een mooie flat four:

En kan iemand (TS) die topic titel aanpassen…’kikker’…brrr

1 like

Je bent TL 3 dus dat kan jezelf ook als het goed is :joy:

1 like

Me too :wink:

2 likes

Kermit is toch ook een kikker? :frog: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dank voor alle reacties, een ook @Papadap voor de link, ga ik me ook even in verdiepen. Al heel lang in horloges (vooral rolex en AP) maar die details gaan me meestal voorbij. Zoals een Flat Four etc. Daar hecht ik dan minder belang aan. Het is vooral de beleving. Daarom ook geen NOS omdat dit geen (voor mij) meerwaarde geeft. Een horloge heeft meestal een verhaal en dat neem ik graag mee.

Ik ben een aantal LV’s aan het bekijken (kikker of Kermit in het engels is me gelijk), ben er nog niet volledig uit maar we komen er wel.

2 likes

Maar een kikker is niet perse een Kermit :stuck_out_tongue_winking_eye:

…heeft niks met engels te maken toch? :crazy_face:

2 likes

Was deze al voorbij gekomen?

https://www.instagram.com/p/DLp_NzFIBH5/?igsh=bjQ5M2VxMHd3ZG9w

1 like