ROLEX SUBMARINER DATE: nieuw of geboortejaar?

Voor geboortejaar van je aankomende zoon/dochter gaan! Zeker voor het geld, scheelt het niet veel en heb je twee leuke redenen (toen waren papa en mama 5 jaar getrouwd en werd jij geboren)

Zo persoonlijk dit :thinking:
In mijn geval…als ik de nieuwe heb wil ik de oudere versie en andersom. Al geeft de oudere versie me wel meer rust.
Voordeel nieuwe is natuurlijk de robuuste kast en geweldige band maar de oudere vind ik unieker en heeft meer charme.
Als het je enige klokje is zou ik toch de nieuwe adviseren.

1 like

Alvast gefelicteerd.

Mijn 1e keuze zou het geboortejaar zijn, je koopt hem toch voor jezelf.
De 2e keuze zou nieuw zijn. En om het dan toch nog net wat exclusiever te maken; na de aangifte op het stadhuis door naar de juwelier en de aankoop doen op de geboortedag van je zoon/dochter :wink:. Als het een zondag is, hoop ik dat de juwelier open is :joy:.

Ik zou voor een nieuwe gaan.
En als de baby 31 wordt is het horloge 31 en anders 62 jaar oud.

Ik zou ook voor een nieuwe gaan. Die kan je later weer doorgeven.

Zelf heb ik een 16800 uit 1986. AAFES landcode is ook wel leuk en apart. Gaat niet in verkoop :sunglasses:

Maar een uit geboortejaar zou mijn voorkeur hebben. Al is de 16800 imho vele malen mooier.

2 likes

Vintage ! Veel meer karakter :slight_smile:

Baal dat aafes ze tegenwoordig niet meer verkoopt (kom nog wel eens op een US basis)

Ga je het horloge vaak dragen koop dan een 116610. Het is ook een leuke ervaring om aan het vilt bij de juwelier een nieuwe Rolex te kopen. Een 5513 of 1680 is prachtig maar misschien wat minder geschikt voor alledaags. Daarbij kan het moeilijk zijn om een origineel en goed exemplaar te vinden. Succes!

1 like

De bedoeling is dat ie, eens om, niet meer van de pols gaat! :wink:

Moet volgende keer sneller typen :joy::joy:

Probeer ze allebei dan even te passen, vond het een wereld van verschil en plaatsjes alleen zeggen je niet veel denk ik. succes!

Nieuw, je eerste Rolex is ook een mijlpaal.

1 like

Hier ook een uit 1986…

3 likes