ROLEX SUBMARINER DATE: nieuw of geboortejaar?

Hallo daar HF’ers!

Enige tijd geleden nog aan het denken over de aankoop van een Frederique Constant (Moonphase).
Daarna overgestapt naar Longines (Moonphase) om uiteindelijk onderstaande als holy grail voor ogen te houden.
Ik moet bekennen dat ik in het begin van mijn zoektocht totaal niet voor Rolex te vinden was.
’t Heeft zijn tijd geduurd, maar nu ben ik helemaal “verkocht”: ROLEX SUBMARINER DATE

I know, volledig ander budget (x2) maar hé, 5 jaar getrouwd (vandaag), jarig geweest eind oktober (31y), en de kerstman brengt ons nog een baby dit jaar ; - ).
Redenen genoeg toch?
Niet? : - D

MAAR de one million dollar question: nieuw model of model 1986 ???

Nieuw: 7850€ :

1986: start vanaf 7000€ als ik er doos en papieren bij wil
http://www.chrono24.be/search/index.htm?caseMaterials=4&condition=1302&countryIds=DE&countryIds=FR&countryIds=NL&dialColor=702&dosearch=true&functions=1022&glass=205&maxAgeInDays=0&pageSize=60&priceTo=-1&query=rolex+submariner+1986&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1&specials=102

Een 1986 lijkt me heel leuk, alleen al omdat je kan zeggen: “ Hé, dat horloge werd net zoals mij gemaakt in 1986 : - D “
Ook dat “vuil” wit van de uuraanduidingen vind ik iets hebben.
Laat ons zeggen dat het er ook wel onmiddellijk vintage uit ziet in mijn ogen.

Maar gaat zo’n vintage opnieuw zo’n 30y mee gaan (mits voldoende onderhoud natuurlijk)?
Iemand ervaring met de aanbieders op chrono24?

Alvast bedankt!
Ludo

7 likes

Makkelijk :slight_smile:

Met trusted checkout geen enkel risico, als je eentje voor ogen hebt zou ik hem hier posten dan kan men hier zeggen wat er wel en niet origineel aan is!

Dat zijn mooie ontwikkelingen Ludo. Alvast gefeliciteerd.

Ik heb oudere Rolexen gehad en ben weer overgestapt op een nieuwe Sub. Die vind ik gewoon mooier. Maxi dial (grotere urenmarkers en dikkere wijzers) keramische bezel, top band etc. Voordeel van een oudere sub vind ik het gewicht. Ze zijn lichter en daardoor in mijn ogen, nog meer comfortabel.
Ik wil echter in geen geval meer een andere dan deze


Betere foto

5 likes

Goed nieuws allemaal! Het blijft natuurlijk erg persoonlijk maar ikzelf zou voor de nieuwe gaan. Je hebt tenslotte maar 1 kans om deze daadwerkelijk in het geboortejaar aan te schaffen. Die vintage kan altijd nog😝

1 like

Geboortejaar doet niet zoveel denk ik.
Dat lijkt leuk. Maar het betekend niks. Je wist namelijk niks toen je geboren werd. Pas later toen je ouder werd ( puber/tiener/jong volwassen) kreeg je besef van horloges. En toen is Rolex op een gegeven moment op je (onbereikbare) radar gekomen.

Juist die horloges zijn denk ik het leukste. Wel ouder. Maar geen geboortejaar. Als je van 86 bent lijkt mij / denk ik dat horloges grofweg tussen 1998 - 2005 de leukste ‘vintage’ horloges voor je zijn omdat je daar het meeste feeling bij zal hebben.

Zo geld dat in ieder geval wel voor mij.
Maar nieuw heeft toch de voorkeur. Minder soul. Maar wel meer premium feel. Vooral de band is voor mij een punt. Soms zie je nog erg fraaie NOS 14010M’s voorbij komen. Kei-leuk. Maar de band… toch een dingetje.

1 like

Als je een nieuwe koopt, sla je 2 vliegen in één klap: voor jou een nieuwe, die tevens uit het geboortejaar van je zoon of dochter is :slight_smile:

14 likes

Daar heb je hem idd!

Ook leuker als eventueel erfstuk! De neiging is datuurlijk om het volledig op jezelf te betrekken maar het is misschien nobeler het geboorte jaar van je kind in acht te nemen of trouwdatum van je vrouw!

Of nog beter blijf bij longiness en neem je vrouw mee een weekendje weg :stuck_out_tongue:

Zo die 1986 zijn behoorlijk in prijs gestegen. Had ook overwogen maar ben zelf niet zo goed geinformeerd over vintage en ik wil geen risico lopen op een franken watch.

Maar even iets anders. Gezien je een kleine op komst heb. Heb je wel gedacht om een horloge in het geboorte jaar van je kind ipv jezelf te kopen. Heb je een nieuw horloge en kan je later aan je kind als kado doen. Vet toch?

1 like

Zie bovenstaande posts :wink:

2 likes

Allebei graal waardig en een heerlijk luxe probleem.
Ik zou overigens zeker nieuw overwegen.

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag!:slight_smile:

En koop gewoon wat je zelf graag wilt. Heb je budget voor een nieuwe en is dat wat je wilt? Koop hem dan! :+1::sunglasses:

Nieuwe kopen in de winkel, zeker voor zo’n bedrag een luxe en mooiere ervaring dan een aantal clicks op Chrono24… Zo’n succesvol jaar én een birthyear watch uit het jaar van de kleine. :sunglasses:

Geboortejaar, vooral omdat ik de nieuwe versie met keramische bezel niks vind ook al vanwege die kast op steroids.

1 like

Geboortejaar. Het klinkt gek, maar het is aannemelijk dat je kroost niets met horloges heeft…

Ik heb twee geboortejaar horloges, nu heb ik ook twee zonen. Mocht ik komen te overlijden, dan krijgt een ieder 1. De oudste mag eerst kiezen. Dan is in ieder geval het horloge vol karakter en historie én heb ik er voldoende plezier aan beleeft.

1 like

Nieuw kopen, prachtig erfstuk.

Zo dacht ik er ook over, maar eeh.
Op zich is een horloge van je pa toch al voldoende karakter en historie?

(lees: ik troost mijzelf, heb geen Speedmaster uit 1984 kunnen vinden)

1 like

Ik zeg vintage sub, maar wel eentje zonder date. Een sub met date is geen echte sub (in mijn ogen :sunglasses:)

4 likes

Een nieuwe denk ik, of je moet een juweeltje uit 1986 tegen het lijf lopen😀.

Klopt, maar ik waardeer persoonlijk het extra stukje glans. :slight_smile:

Mocht er iemand nog een Speedy uit 1984 kwijt willen… PM me :slight_smile:

1 like