Rolex Submariner met groene lunette

Sinds enige tijd twijfel ik over de aankoop van een rolex submariner met groene lunette. Op verschillende (verkoop) sites kom ik hem tegen als zijnde: -een verzamelaars horloge -gelimiteerd -moeilijk aan te komen. Op de officiele site van Rolex staat hij gewoon in de collectie. Mijn vragen zijn: Is dit horloge nu wel of niet gelimiteerd en zoja hoeveel exemplaren zijn er dan van gemaakt.

Mijn tweede vraag gaat over de Rolex Daytona, ik weet dat deze in het witgoud met een cijferblad van meteoriet bestaat. Bestaat deze ook in het geelgoud met meteoriet cijferblad?

Bedankt aan iedereen die de moeite neemt om mij te helpen met deze vragen.

De groene sub is niet strikt gelimiteerd. Er worden er zoveel gemaakt als er vraag naar is. In mijn optiek is het zeker geen collectors item. Of er moeilijk aan te komen is??? Mwahh…Ik zie ze zeer regelmatig te koop aangeboden. Over geproduceerde aantallen per model zal Rolex geen meedelingen doen.

Er zijn verwachtingen dat Rolex de wijzerplaat van de groene sub ook zal introduceren voor de gewone subs en andere sportmodellen. Persoonlijk zou ik na een weekje uitgekeken zijn op een groene lunette.

Over de Daytona kan ik je niet verder helpen, heb ik me nog nooit verder in verdiept.

gr,
Hans Mennink

Beste Hans,
Bedankt voor het antwoord v.w.b. de "groene"sub. Ik begrijp dat de handel deze specialer heeft gemaakt dan hij in werkelijkheid is (jammer).
Ik kijk al langer met een scheef oog naar een sub maar weet niet of ik nu voor een oude(re) moet gaan of juist een nieuwe(re) moet kopen. Normaal gaat mijn smaak uit naar oude(re) horloges maar bij de sub zijn mij de verschillen tussen een ouder en een nieuwere nog niet duidelijk. Ik heb het idee dat een submariner zo tijdloos is dat het verschil zit in kleine details. Ik zal mijn huiswerk beter moeten doen.

De verschillen tussen de oudere en nieuwe(re) zit 'm onder andere in het glas, de waterdichtheid tot bepaalde diepte (nieuwere kunnen dieper) afwerking van de band (bij de oudere nog gevouwen schakels). Rolex verandert doorgaans niet zo veel aan z’n modellen, de sub is zeer tijdloos en tevens waardevast. Kijk anders eens op de Rolex-site bij “50 years of advertising”, zie je oud reclamemateriaal vanaf '53 over de sub. Qua model is de sub niet echt veranderd het is maar wat je wil: een splinternieuwe of een oude(re) met een “gedragen” geschiedenis.
Ik heb ook een tijdje een groene Sub gehad en hij beviel echt goed, tevens veel bekijks ermee (dus duidelijk een speciaal horloge) , heb hem verkocht aan een andere liefhebber.

groeten,

Ed

kun je als je de groene lunette zat bent er een zwarte lunette inzetten ? of is de maat misschien anders? ben opzoek naar een rolex met groene lunette maar zou her leuk vinden als ik af en toe kan wisselen…

Heb ergens gelezen dat dit niet kan, net ietsje anders.
Ik kan me wel vergissen, ik zal het iig ff nazoeken.

Bedenk wel dat een groene sub ook grotere indexen heeft… dus je kunt er niet zomaar een oorspronkelijke groene van maken door alleen de lunette te wisselen.
Volgens mij zijn de getallen erop ook wat “dikker” gedrukt.

groet

De groene Sub, ofwel de Kermit is er om het 50 jarig jubileum te vieren van de Submariner. Het limited staat er denk ik vast niet voor niets, op een gegeven moment zal het over en uit zijn. Ik gok erop dat dat gaat gebeuren bij (nog een gok) nieuwe maxi modellen van de Sub zoals ook net hier genoemd. Ik hoop alleen dat het een lijn wordt naast de huidige sportmodellen lijn. Met Rolex weet je het nooit tenslotte maar hun geschiedenis overboord gooien doen ze niet zo snel. Gelukkig!! :slight_smile:

Vind je de groene het mooist, gewoon doen! Prijzen gaan alleen maar stijgen en het is echt zoiets als waar je later spijt van kunt krijgen dat je het niet hebt gedaan toen. Over kleurige lunette’s gesproken, heb je ook al eens aan de GMT II gedacht?

De kogel is door de kerk…heb een submariner besteld…het is mijn eerste rolex , ben zelfs een beetje nerveus, had een breitling maar die zal wel gauw in zijn doos verdwijnen :slight_smile:

welke breitling heb je?

en je eerste rolex? gaan er nog meer komen dan :stuck_out_tongue:

er gaan er nog vele volgen, zit te denken aan een daytona hahaha ,en een baume&mercier capeland staat ook nog op mijn verlang lijstje , heb een crosswind…

Alvast van harte, ever.
Zit er nog een lange levertijd op een (stalen?) Sub?

gr,
Hans Mennink

moet er helaas ± 10 dagen op wachten ,voor de prijs van E 3850, - dit is incl. korting , is dit een goede prijs of kan
dit nog beter ?

Het kan goedkoper ik neem aan dat je submariner date bedoeld kijk maar ff bij deze link :
http://www.uhrenfreund.com/details.php?uid=114&lang=de&watch=rolex_sale

Groet Peter

Met levertijd denk ik minstens aan een jaar tot een half jaar. 10 dagen is gewoon snel. :smiley:

Eerst eens wezen kijken voor een Daytona, levertijd toen bedroeg ongeveer 7 á 8 jaar. Te zot voor woorden. :smiley:

zo lang met ik alleen al bezig om het geld bij elkaar te krijgen…:slight_smile:

Weet iemand nu nog of dat kan :

een groene lunette op een zwarte sub maken?

Met vriendelijke groet,

Joe

Goede prijs! Met recht! Worden meestal aangeboden om en nabij € 4500. Waar gekocht?

Ik bedoel overigens die met een groene lunette, hoor. Dat even voor de duidelijkheid. Of heb je een andere gekocht? De ‘‘normale’’ met zwarte lunette?