Rolex Submariner, wat en waar kopen?

Okay, na de eerdere discussie Submariner of Navitimer denk ik dat ik toch voor de Submariner Date ga want dat is eigenlijk ook al jaren mijn grail watch.

Maar dan nu de vraag, waar te kopen? Hij hoeft niet nieuw te zijn (want zo ver reikt m’n budget ook niet).

Ik zie er hier op het forum een paar te koop staan maar die zijn van posters met slechts een paar berichtjes op hun naam en ik heb inmiddels wel in de gaten dat het vooral met dit soort merk/model horloge echt opletten is. Het model van Sardonx vind ik bijvoorbeeld helemaal goed en de prijs komt in de buurt, maar deze komt met Amerikaanse papieren. Is dat erg? Ik weet het niet. . .

Graag zou ik dan ook wat advies hebben mbt: Waar kun je het beste kopen? Forumlid of handelaar? En wat zijn goede handelaars met redelijke prijzen?

Ook zijn er veel verschillende soorten Subs, zijn er bepaalde series welke sneller in warde verminderen als andere? En waarom zijn er eigenlijk zoveel verschillen?

Inderdaad ik ben nog erg Rolex leek :slight_smile:

Ben blij met je keus, want is wat mij betreft de beste. :slight_smile:

Kijk eens bij:

Kroonwatches Aardige mensen
JKwatchstore Hele aardige vent
subgmt Super winkeltje

Prijzen zijn ook goed bij:

precision watches
Interwatch

Enkele van deze zijn sponsoren op het rolex-forum… echter zou ik toch voor de eerste drie gaan!!! Anders Pb me maar.

Succes en natuurlijk gewoon chrono24 in de gaten houden.

Ik persoonlijk raad je aan om bij de rolexforum.nl te gaan kijken.
Daar zijn de echte (die hard) Rolex fans .
gr Tim

Goede keuze! (tu) Temeer omdat het je grail watch is, je zal trots zijn als 'ie eindelijk om je pols prijkt.

Jaren geleden een Rolex Datejust gekocht bij Richmenstoys uit Hilversum. Vriendelijke verkoper met een echt hart voor Rolex. Eerder genoemde adressen zijn ook betrouwbaar volgens verhalen, maar zelf geen ervaring mee.

Hallo.
Kijk inderdaad maar eens op het Rolexforum.
Ik heb zelf bij JKWatchstore al een paar keer goede zaken gedaan.
Is 100% betrouwbaar.
Groeten
JohnSr

Ervaring met SUBGMT. Relaxte kerel, straalt vertrouwen uit. Gewoon een keer gaan praten en proeven!

Als je een factuur erbij krijgt dan is de landcode/ buiten EU volgens mij geen probleem mbt btw en het reizen… Voor de waarde kan het iets uitmaken volgens mij, meld je aan op het rolexforum en ga lekker zoeken:)

oh, ik heb er een van een tropisch eiland en ik reis er gewoon mee. nooit problemen gehad!

Goed te horen dat de knoop is, en een mooie keuze, die ook op mijn lijstje staat. Ik ben op dat gebied ook nog een leek, en ik zou zeker 't advies volgen om op rolex forums es te informeren. Ik heb ook vaag gehoord over de verschillende uitvoeringen. Als 't voor mij zo ver komt, ga ik me er ook in verdiepen.

Veel plezier op je queeste!

Je kunt best op het rolexforum informeren, maar is wel een beetje zinloos…want je wordt net zoals al achtentachtig anderen doorverwezen naar de sponsoren en die heb ik al gepost voor je.

Wel sowieso leuk om je even aan te melden, het is er erg gezellig!
Zie je daar wel verschijnen!