Rolex Submariner

in dat geval als het echt puur om de rolex submariner gaat, zou ik toch gewoon die seiko sub cloon kiezen…

Of deze:

http://www.mkiiwatches.com/

Ook grappig:

http://www.rxw.jp/

Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten als jij en ook Steinhart in overweging genomen, maar heb nu bij Monsterwatch een Seiko SKX007 besteld. Puur om de reden dat ik deze kan laten uitvoeren zoals ik wil. Namelijk met saffierglas, een oysterband en een doorzichtige achterkant. Er is veel meer mogelijk als ik de huidige wijzerplaat of band beu ben. Binnenkort komt hij binnen en zal ik wel wat foto’s plaatsen.
Verder heb ik ook geen zin om aan mensen uit te moeten leggen wat Steinhart voor een merk is en dat je moet uitleggen dat het geen rolex is. Het mooie van de SKX007 is dat de kroon op 4 uur zit. Een klein detail wat hem net weer anders maakt.
Succes met je zoektocht.

Grappig dat iedereen hier je een homage van de Sub afraadt.

Die Tsunami diver vind ik wel erg gaaf zeg!

gr Ron

Ja idd Bender :stuck_out_tongue:

Ik maak er geen probleem van of ik nou dat moet uitleggen. Z’n Seiko lijkt niet eens op de Submariner…

Wat een draad… ik ben de draad kwijt… Heb jij al een keuze kunnen maken?

Frenk moet eerlijk zeggen, het word steeds moeilijker… Ik neig toch (behalve een echte) naar de Steinhart… Miss alsnog een invicta… Maar iedereen raad seiko aan. Ik wil echter dit x GEEN seiko. Plus ik wil geen inspiratie maar een ‘echte’ goed lijkende sub.

Gewoon gaan voor hetgeen je zelf mooi vind en waar je je goed bij voelt. Tenslotte ben jij degene die met het ding om je pols moet lopen. Tuurlijk heb ik en andere gelukkig een eigen mening. Als we dat niet zouden hebben zouden we allemaal met dezelfde klok om onze pols lopen… en dat is ook zo saai.
Succes!

Lekker voor steinhart gaan! Je hebt dan een goede kwaliteit en ook nog een goede naam. Mocht je hem dan ooit nog eens willen verpatsen dan zal dat redelijk gaan.

Nu alleen nog de keuze van de bezel, groen of zwart… succes!

steinhart en uitleggen snap ik niet helemaal…

ik heb zelf een rolex sub gedragen, en heb er werkelijk nog nooit een opmerking over gekregen :wink:

Door de kenner wel, maar verder nog nooit een opmerking op mijn sub…

Je zou ook deze Sandoz eens kunnen proberen:

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?noframes%3Bread=17723

Heb hem zelf ook ooit gehad en hij beviel zeer goed. Zit ook een degelijk ETA uurwerk in. Niks mis mee, behalve dat hij wel heeeel erg veel op een echte Sub lijkt.

Nauticfish in de link van Harold zijn trouwens niet verkeerd zeg! Zitten erg mooie klokjes bij! Die gaat bij de bookmarks.

Ontopic: Ga gewoon waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Aan Steinhart heb je zeker geen verkeerde.

Gr. Mark

Kan het niet laten: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Mja… Het ‘sub gevoel’ zal je met een hommage niet krijgen vrees ik.
Als je toch graag een look-a-like hebt kan je voor een paar tientjes een Alpha zoeken.

Steinhart is inderdaad een leuk merk, met goede uurwerken. Kost wel iets van een 400euro geloof ik.
En neem dan aub niet de ‘rode’ Steinhart. :smiley:
Inbreuk op de rode rolex sub’s 1680!

Anders stap ik mee in het verhaal van Roel, ga voor een leuke vintage Seiko!

Gr, Glenn.

haha, dan doe ik mee :wink:

Hartelijk dank voor alle reacties (nogmaals)

Tja een groene of een zwarte… Ik neig naar de zwarte omdat ik al een aantal opvallende klokken heb…

Hoe ervaren jullie groen en zwart?

PS Zou idd de echte willen hebben zoals op de foto’s, maar 5,5K is nogal een bedrag…

:slight_smile: let er svp wel op dat het dragen van een homage de wens om een echte te willen alleen maar versterkt;)