Rolex tegen Panerai ruilen?

Bert1 Schreef:

En een Panerai op staal
vind ik persoonlijk niet mooi, dus zou voor mij
gelijk het voordeel van die stalen band
vervallen.

Daar heb je ook punt.Panerai op staal is inderdaad niet echt supermooi, leer of rubber is beter.

Feestje gaat niet door aangezien de koper een cash bod heeft geaccepteerd.
Ik ga de GMT nog wel even houden en kijk wel wat er op mn pad komt.

Zonde, tenminste als je er echt je zinnen op had gezet.

Wel meer als dat ik in eerste instantie dacht :wink:

Ik zou de panerai eens in het echt gaan bekijken.

Ik wilde een paar manden geleden dezelfde panerai of die met tweede tijdfunctie
Toen ben ik afgeknapt op de in mijn ogen matige afwerking van de kast en het uurwerk,de gammele kroon met vage posities en de enorm langslepende datumwissel!
Ja nu trap ik veel mensen op de tenen vrees ik.
Ik heb toen een 299 gekocht en inmiddels een nieuwe sub date ,echt veel beter afgewerkt !

Maar dat is allemaal mijn persoonlijke beleving,dus eerst zelf in het echt bekijken en bevoelen is mijn advies.

gr dirk

Tom Koerts Schreef:

Wel meer als dat ik in eerste instantie dacht :wink:

Er is meer moois!

Te laat :slight_smile:

Panerai op staal is net zoiets als een driewieler op sportvelgen

De keuze aan banden is prachtig, zoveel keus voor zoveel smaken

marijn Schreef:

Glenn Schreef:

Ik vrees dat ik me ook zou storen aan het
loepje.
Je kan makkelijk het glas vervangen door ééntje
zonder loep…

Dit is alvast het eerste wat ik doe als ik een
Rolex 5513 of 1680 aankoop. :slight_smile:

Een 5513 heeft geen datum en loepje. Dat scheelt
alweer:)

Ik probeer de 5513 hype een beetje te verdringen met zulke onzin als gevolg. :smiley: Ik heb meer sympathie voor een 1680. :wink:

Ik zou direct ruilen. Maar dat heeft natuurlijk ook met persoonlijke voorkeur te maken, ik heb persoonlijk helemaal niets met Rolex. Een Panerai daarintegen nu wel, alhoewel dat wel even tijd nodig had. Sluit niet uit dat er op termijn ook nog wel een Panerai bij komt.

Ruilen? Ja. Tegen een Panerai? Nee. Nooit zelfs. Ik vind een Panerai mooi op een afbeelding, zodra ik 'm om een pols zie, vind ik het niet mooi.
Als je je Rolex band te veel vindt glimmen, kun je eenvoudiger (en goedkoper) op zoek naar een tweede band die je laat borstelen. Mocht je ooit besluiten om je GMT te verkopen, levert hij zeker meer op: de originele band is nog in supergoede staat en en je geeft de koper de mogelijkheid van een tweede band/keuze.

En zolang je nog geen tweede band hebt, kun je 'm prima aan een nato dragen. Echt, dat staat nog steeds top.

Menno

Verso Schreef:

Ik zou direct ruilen. Maar dat heeft natuurlijk
ook met persoonlijke voorkeur te maken, ik heb
persoonlijk helemaal niets met Rolex. Een Panerai
daarintegen nu wel, alhoewel dat wel even tijd
nodig had. Sluit niet uit dat er op termijn ook
nog wel een Panerai bij komt.

Panerai horloges, 't zijn net kinderen, je moet ze (gehad) hebben om te weten wat er zo speciaal aan is!

flieger63 Schreef:

Ik zou de panerai eens in het echt gaan bekijken.

Ik wilde een paar manden geleden dezelfde panerai
of die met tweede tijdfunctie
Toen ben ik afgeknapt op de in mijn ogen matige
afwerking van de kast en het uurwerk,de gammele
kroon met vage posities en de enorm langslepende
datumwissel!
Ja nu trap ik veel mensen op de tenen vrees ik.
Ik heb toen een 299 gekocht en inmiddels een
nieuwe sub date ,echt veel beter afgewerkt !

Maar dat is allemaal mijn persoonlijke
beleving,dus eerst zelf in het echt bekijken en
bevoelen is mijn advies.

gr dirk

Zie :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,342142,343752#msg-343752

Die matige afwerking nemen we op de koop toe :)o

Panerai natuurlijk!! Is zoveel mooier dan Rolex.

Want?

Rick Schreef:

Panerai natuurlijk!! Is zoveel mooier dan Rolex.

BreitlingBerend Schreef:

Verso Schreef:

Ik zou direct ruilen. Maar dat heeft natuurlijk
ook met persoonlijke voorkeur te maken, ik heb
persoonlijk helemaal niets met Rolex. Een
Panerai
daarintegen nu wel, alhoewel dat wel even tijd
nodig had. Sluit niet uit dat er op termijn ook
nog wel een Panerai bij komt.

Panerai horloges, 't zijn net kinderen, je moet ze
(gehad) hebben om te weten wat er zo speciaal aan
is!

De meeste kinderen gaan op enig moment toch weer het huis uit, gelukkig :slight_smile:

Panerai is te gek, lekker met bandjes klooien en de uitstraling (voor mij een painted!) van zo’n klatser is imho kicken (tu)

Ruilen? Dat had ik niet gedaan, Rolex is dan toch meer klok.

Maar goed, de discussie speelt al niet meer.

Gr. Roel

Want? :slight_smile: Ik ben niet zo van de Rolex heel persoonlijk dus.
Zoveel mensen hebben er een of iets wat er op lijkt Panerai onderscheidt zich wel qua model vind ik maar zoals ik al zei ik ben een groot liefhebber van Panerai en gelukkig is smaak iets persoonlijks anders zou het maar wat saai zijn om al die polsen :slight_smile: … Mijn baas zei altijd je hebt een betere smaak dan je vrouw. :slight_smile:

Rick Schreef:

Want? :slight_smile: Ik ben niet zo van de Rolex heel
persoonlijk dus.
Zoveel mensen hebben er een of iets wat er op
lijkt Panerai onderscheidt zich wel qua model vind
ik maar zoals ik al zei ik ben een groot
liefhebber van Panerai en gelukkig is smaak iets
persoonlijks anders zou het maar wat saai zijn om
al die polsen :slight_smile: … Mijn baas zei altijd je hebt
een betere smaak dan je vrouw. :slight_smile:

Want?

Tom flippert nog al en dat is het hangen & wringen met een (relatief) dure Panerai, terwijl zo’n gmt imho makkelijk te verkopen is. Mijn gevoel zegt dat je op de Rolex minder (tot geen) afschrijving hebt.

Tom is nogal precies… (ervaringen uit het verleden, enz) en op Panerai had hij iedere keer wel iets aan te merken.

Kwalitatief (gevoel van de kroon, VJ uurwerkje, loepje wat nauwelijks te lezen valt) vind ik m’n Panerai 104 m’n minste horloge. Wel cool en ik draag het zeker vier dagen van de week; de lijnen van de kast zijn prachtig, de uitstraling van de painted is uniek en de lompe kroonbeschermer kicken maar de listprice van 4900,- is wat mij betreft volstrekt overdreven.

De Rolex is imho netter afgewerkt en het uurwerk heeft zich reeds bewezen, dat moet ik van die nieuwe Pam uurwerkjes eerst nog eens zien.

Gr. Roel

Ben inderdaad kritisch en zie alles. Vandaag toevallig de 351 eens goed kunnen bekijken. Toch wel een erg mooi horloge. Kan me niet echt vinden in de eerder genoemde punten. Kroon niet de meest solide maar zeker niet wiebelig. Kast netjes afgewerkt. Uurwerk is niet moeders mooiste maar dat is een Rolex uurwerk ook niet. Misschien toch maar eens op zoek gaan.

Ik vind deze PAM 1 vd mooiste horloge, dus ik zou het zo doen. Twijfel nog wel tussen de varianten met GMT en PR.