Rolex tegen Panerai ruilen?

Wat zouden jullie doen?

Ik heb een Rolex GMT Master LN uit 2009, prachtig horloge en misschien wel de mooiste Rolex op dit moment maar ik merk dat ik me ga storen aan het loupje en het gepolijste middenstuk van de band. Nu heb ik eraan zitten te denken om de band te laten matteren maar dat loupje kun je er helaas niet afhalen. Vroeger kon dit wel maar het glas heeft nu een soort AR-coating op de plek van de loupe.
Daarnaast kun je niet echt varieren met banden met de Rolex. Niet dat ik dit enorm mis, maar af en toe wisselen is toch wel leuk.

Nu heb ik een voorstel gekregen om hem te ruilen tegen een PAM328. Geen simpel Unitas uurwerk maar een mooie manufactuur met een gangreserve van 3 dagen. Horloge komt op een stalen band en een after-markt leren band. Is van maart 2011 en heeft dus nog garantie.

Wat zouden jullie doen?

Ik ben zelf niet zo fan van de nieuwste GMT Master, dus ik zou het wel weten.

Wat een prachtklok die Panerai. :}

Dat zou ik echt never nooit doen. Maar ja je moet het zelf weten.

Ik zou de GMT niet inruilen, maar ik zou me niet storen aan het loupje (de band zou ik wel laten borstelen).
Als je hem ruilt voor een PAM is de 328 wel een hele mooie(tu)(tu)

ik zou het ook niet doen. Maar dat heeft meer te maken met personal taste. ik ben niet echt liefhebben van Panerai. En vind ook het model van Rolex aansprekender…

hele mooie PAM

hele mooie Rolex

zou de rolex houden en geld opzij zetten voor de PAM

Ik zou de ruil durven wagen.

Ik heb het helemaal niet met de recentere modellen van Rolex. De vintage modellen zijn dan weer wouw! :slight_smile:

Ik zou de ruil niet doen. Lekker de Rolex houden. Maar zoals eerder gezegd: ik zou me dan ook niet storen aan het loupje. Uiteindelijk is je eigen keus een wie niet waagt wie niet wint. Als je het niet doet zul je naderhand jezelf afvragen of je blijer was geweest met de PAM

Ik vrees dat ik me ook zou storen aan het loepje. Je kan makkelijk het glas vervangen door ééntje zonder loep…

Dit is alvast het eerste wat ik doe als ik een Rolex 5513 of 1680 aankoop. :slight_smile:

Ze zijn allebei top en het ligt eigenlijk helemaal aan je eigen smaak…

De Panerai heeft als voordeel boven de Rolex dat je inderdaad inderdaad leuk met banden kunt wisselen (spreek ik sinds een paar weken uit ervaring(tu)) Toch komt hij ook met stalen band zodat je die optie ook hebt. En hij heeft een waanzinnige sadwich dial.

De Rolex heeft als voordeel boven de Panerai . . .hmmm. . . eigenlijk niets want hij is even mooi.

Ik zou het denk ik doen. De Panerai is makkelijk verkoopbaar mocht je ervan afwillen en een Rolex GMT is makkelijk weer terug gekocht mocht je hem missen.

Succes met deze super leuke afweging!!

Marc

De 328 zelf ook omgehad en dat is een prachtklok!

Gezien hetgeen je stoort aan de Rolex gaat die sowieso toch vertrekken, dat is al zeker. Gelukkig kun je die altijd nog terug kopen, die zijn er genoeg te vinden.

Deze Panerai met stalen band is zeker vergelijkbaar. Afschrijving zal voor dit model misschien wat groter zijn maar dat zul je vast al wel in je achterhoofd hebben.

Ik zou het doen en weer lekker gaan genieten met verschillende banden aan de 328.

Veel wijsheid gewenst!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Glenn Schreef:

Ik vrees dat ik me ook zou storen aan het loepje.
Je kan makkelijk het glas vervangen door ééntje
zonder loep…

Dit is alvast het eerste wat ik doe als ik een
Rolex 5513 of 1680 aankoop. :slight_smile:

Een 5513 heeft geen datum en loepje. Dat scheelt alweer:)

marijn Schreef:

Glenn Schreef:

Ik vrees dat ik me ook zou storen aan het
loepje.
Je kan makkelijk het glas vervangen door ééntje
zonder loep…

Dit is alvast het eerste wat ik doe als ik een
Rolex 5513 of 1680 aankoop. :slight_smile:

Een 5513 heeft geen datum en loepje. Dat scheelt
alweer:)

hihi!

Denk dat we binnenkort maar eens naar Londen moeten vliegen :wink:

Nee zonder gekheid. De opmerkingen die jullie noemen zit ik inderdaad ook wel een beetje mee in mijn hoofd.

• De Panerai wordt niet steeds duurder, de Rolex wel.
  • Rolex zijn er letterlijk tienduizenden van gemaakt, ik kan hem dus altijd terugkopen.
  • Ander glas op de Rolex zetten is geen optie, dan krijg je hem dus echt nooit meer kwijt.
  • Banden wisselen is inderdaad leuk maar ook niet echt een must. Voordeel vind ik wel dat de Panerai een stalen band heeft en die ook nog eens geborsteld is. Overigens heb ik wel een keer een leren band geprobeerd op de Rolex maar dat zag er niet uit.

Enige reden waarom ik nog twijfel is omdat de Rolex echt een prachtig horloge is om te zien en te dragen. Waarom heeft die Panerai nu geen keramische lunette.

@ El Penumbra, draagt dit nieuwe type kast wezenlijk anders dan de oude Luminor kast. Groter/kleiner/minder comfortabel?

Geen twijfel mogelijk zeker doen Tom, Rolex is niet mijn ding.

ik vind de panerai mooi vind alleen dat op zo een horloge geen datum past zou hem zelf het liefst zo clean mogelijk willen hebben . ik zou de rolex houden

Tom Koerts Schreef:

@ El Penumbra, draagt dit nieuwe type kast
wezenlijk anders dan de oude Luminor kast.
Groter/kleiner/minder comfortabel?

Ik heb deze vergeleken met de 112 destijds.

Deze kast is wel anders maar draagt waarschijnlijk niet wezenlijk anders dan een gewone kast met een automaat erin. De reden dat het voor mij niks was kwam door de dikte ivm automaat. Dat probleem had ik met een gewone kast ook. Je kent immers mijn polsomvang (of het gebrek daaraan vooral).

Deze kast is qua belijning echt magistraal om te zien. Een heel groot verschil met de eenvoudige kast. Ik vond het echt een lust voor het oog en heb er lang mee om m’n pols gezeten. Gewoon zitten twijfelen omdat die klok zo waanzinnig mooi is en je eigenlijk niet wil dat ie niet mooi zit.

Is het geen optie om de Gmt in te ruilen tegen een sea dweller?

Wel echt een erg mooie Panerai zeg!

Het is hierboven al gezegd. Als je je stoort aan de GMT gaat ie sowieso weg. Maar verruilen voor de Panerai? Ik weet het niet. En een Panerai op staal vind ik persoonlijk niet mooi, dus zou voor mij gelijk het voordeel van die stalen band vervallen.

Maar waarschijnlijk is de beslissing al gevallen…?