Rolex. Uit 1947?

Gisteren kreeg ik op mijn sportvereniging een Rolex in handen. Deze zou uit 1947 moeten zijn volgens de eigenaresse. Tenminste, dat had de verkoper haar verteld en voor haar had dat jaartal meerwaarde. Eerst wist ik meteen zeker dat dat niet zo was, de opmaak van de plaat en de wijzers wees toch duidelijk op jaren 50/60? Maar later, toen ik in een catalogus had zitten kijken moest ik mijn mening bijstellen, het zou kunnen.

Ik ben dus absoluut geen Rolexkenner, dus mijn vraag aan de Rolexkenners… kan deze Rolex uit 1947 zijn? Het glaasje is nieuw (kunststof) en de bodem is zo’n geschroefde met van die typische Rolex ribbeltjes.

[center]

[/center]

Zoek het serie nummer op. Staat op de kast onder de onderste band aansluiting. Dan even opzoeken in een van de vele tabellen op internet, b.v. hier: http://www.oysterworld.de/1/index.htm

Aan de wijzers te zien zou het best zo kunnen zijn maar ik ben geen ROLEX kenner dus:P

Dank je Ko, maar ik heb het horloge niet zelf dus kan ik het niet meer nakijken. Mijn vraag is daarom meer of het uiterlijk zou kunnen of dat je door bijvoorbeeld het opschrift of het type kroontje (ik zeg maar wat) gelijk kunt zeggen dat het uit een andere periode stamt.

Aan de foto kan ik het ook niet zien. Rolex wijzigt in de loop der jaren weinig aan de modellen. De verschillen zijn vaak erg klein en het is bijna ondoenlijk om daar het preciese jaartal van af te leiden. Maar 1947 zou best wel kunnen.

Dank je wel Ko, ik zal volgende week eens kijken naar dat nummer.

Is dit een stalen kast ?
Die werden pas in 1957 geintroduceerd voor de Datejust.

en de cyclops op het glas werd in 1954 voor het eerst toegepast,
horloge lijkt mij , uit eind vijftiger jaren.

serienummer moet zekerheid geven, probleem is dat Rolex in 1954=serienummer 1.000.000 weer opnieuw begon vanaf 100.000 :slight_smile:

groet André