Rolex uit Engeland: Verzendkosten?

Hi,

Ik kan een Sub kopen van iemand uit engeland voor een nette prijs maar vraag me af wat verstandig is qua verzenden.

Voor 20 Pond kan verstuurd worden maar dan is het pakket tot 500 Pond verzekerd. Om meer verzekerd te hebben schijnt heel duur te zijn.

Weet iemand hoeveel het zou kostem om een bedrag to ca. 3000 Pond verzekerd te verzenden vanuit Engeland?

Wat is de beste verzend optie? En hoe betrouwbaar is Royal Mail?

Vlieg gewoon naar the UK toe. Voor nog geen 100 eurp vlieg je naar Luton.
Heb ooit per koerier ieta opgestuurd en dan kostte 60 euro

Tom Koerts Schreef:

Vlieg gewoon naar the UK toe. Voor nog geen 100
eurp vlieg je naar Luton.
Heb ooit per koerier ieta opgestuurd en dan kostte
60 euro

Ik dacht hetzelfde. Halen kost vaak niet veel meer.
Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Tom Koerts Schreef:

Vlieg gewoon naar the UK toe. Voor nog geen 100
eurp vlieg je naar Luton.
Heb ooit per koerier ieta opgestuurd en dan
kostte
60 euro

Ik dacht hetzelfde. Halen kost vaak niet veel
meer.
Groeten,

Martin

… en anders ga je toch niet beknibbelen op de verzendkosten voor zo’n bedrag?

Dacht precies hetzelfde, heb je meteen een leuk dagje uit!

Dank je. Het liefst zou ik hem inderdaad even gaan ophalen, maar dat lukt op korte termijn helaas niet ivm werk. Vandaar dat ik graag wat meer wilde weten over wat een veilige manier van verzenden is de kosten ervan.

Ik ging ervan uit dat er daarover op dit forum wellicht ook wat ervaring aanwezig was.

Als jij betaald vlieg ik wel naar London :wink:

XXoF Schreef:

Dank je. Het liefst zou ik hem inderdaad even gaan
ophalen, maar dat lukt op korte termijn helaas
niet ivm werk. Vandaar dat ik graag wat meer wilde
weten over wat een veilige manier van verzenden is
de kosten ervan.

Ik ging ervan uit dat er daarover op dit forum
wellicht ook wat ervaring aanwezig was.

Er is twee jaar geleden een Rolex naar mij gestuurd vanuit Duitsland (voor de insiders: het was de “Esperance”). Dat had ook wat voeten in aarde wat betreft de verzending en met name de verzekering daarvan. Uiteindelijk heeft men voor Fedex gekozen. Daar kan je de hele zending ook op internet volgen. Dat was maar goed ook, want, naar achteraf bleek, door omstandigheden bij de afzender was van het huisnummer een cijfer weggevallen. Ik wist dat mijn vrouw de hele dag thuis was op de dag van aflevering en mijn verbazing was dus groot, toen het onbestelbaar bleek (ja, ik heb de hele dag steeds als ik internet beschikbaar had de zaak even gevolgd). Direct gebeld en zelf in de namiddag op kunnen halen. Gelukkig!!! Ik heb zelf geen aandeel in de verzending gehad en weet dus ook niet hoe duur het was.

Ik heb zeer slechte ervaringen met verzending vanuit UK. Ik zou dit horloge nooit en te nimmer voor slechts 500 Pond laten verzekeren, altijd voor het volledige bedrag…

De kosten zijn dan wel (veel) hoger, ik geloof tot zo’n 70 Pond.

Vorig jaar heb ik een kostbaar horloge zelf opgehaald. Samen met een kennis hebben we enorm veel plezier gehad tijdens de tweedaagse (auto)reis. Engels bier is erg lekker…

Ik heb in mijn jeugd ( …zucht… ) een Engelse vankantieliefde gehad.
Belooft te schrijven…week later een Postal-strike ! ( poststaking )
Nooit eerder voorgekomen…

Vanaf die tijd geen vertrouwen meer in de Postman Pats !:wink:

Beetje oubollige organisatie die Engelse post.

Nee, serieus.

Ik zou het zelf niet goed aandurven. Zeker niet met die bedragen…
1 keer een Tissot Heritage Sovereign vanuit Duitsland laten komen.
Omdat ik hem redelijk kon kopen, en hem PERSE wilde.

Vond ik al heel wat…

Nogmaals , verzenden komt meestal wel goed.
Maar met zo’n aanschaf liever persoonlijk.

Je zit toch een beetje met ingeknepen an.s te wachten tot alles op zijn pootjes terecht komt.
Allemaal onder het mom van : god zegen de greep !..

Verzenden vanuit de UK gaat net zo makkelijk als vanuit andere landen… niet al te lang geleden een JLC gekocht in Schotland, en 4dagen netjes thuis afgeleverd.

Tuurlijk kost het wat, maar een kleine 2% van het totaal bedrag lijkt me niet onacceptabel.

Ik heb begin van het jaar een pakketje (met horloge uiteraard) ontvangen dat via ParcelForce (Royal Mail) International Datapost was verstuurd (verzekerd voor ca. GBP 50).Pluspunt was dat het 3 dagen later binnen was. Minpunt is echter dat de track&trace bij mij niet echt functioneerde. Status (2 maanden later) is nog altijd dat het pakketje op Shrewsbury Depot is gearriveerd (net voor de gein nog even gekeken). Hier heb je dus geen klap aan! Weet niet of dit altijd zo is hoor, maar vorige week heb ik een (redelijk kostbaar) horlogebandje, verzonden met TNT, tot aan de aflevering in Pennsylvania kunnen volgen. Dit is toch wel prettig voor gemoedsrust van zowel verzender als ontvanger! :slight_smile:

Dank allen,

ik heb echter toch besloten het risico maar niet te nemen.

Tja, ik heb denk ik al zo’n 50 horloges uit de UK mogen ontvangen op zowel mijn Duits als mijn NL adres. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan. Hier waren ook horloges van 3000 GBP bij.

Ik geloof dat de service airsure heet, ben me niet zeker.

Succes ermee, wordt zeker een paar dagen de billen samenknijpen (heb ik tenminste altijd)

ik heb vanuit Duitsland zelfs horloges met de post laten komen van boven de 10k… en vanuit Engeland rond de 5k… nooit gedoe gehad!