Rolex uit Italie. Mag een slotje op

Nee geen referenties zover ik weet. Verkoper wilt eventueel wel bij een juwelier afspreken. Prijs is 8750 euro.

Ik zou dit horloge toch binnen Nederland zelf kopen. Er zijn zaken genoeg die je hiermee kunnen helpen. In deze prijsklasse nam ik geen risico’s.

Ben het met bovenstaande eens. Als inruil binnen NL geen optie is dan zelf je klokken verkopen om vervolgens met cash de aankoop in NL te voldoen (kan je waarschijnlijk nog een mooiere prijs maken ook!)

1 like

Nadeel is dat ik de prijs in de verkoop waarschijnlijk niet krijg voor mijn horloges. Zou een juwelier/ dealer uitkomst kunnen bieden?

Dan is het wel een hele mooie deal… te mooi om waar te zijn?

1 like

Soms zijn sommigen hier toch een beetje raar patriottisch hoor.
Denken jullie nu echt dat binnen NL blijven meer garanties biedt dan een ander EU land? Want in NL zijn er geen oplichters?

1 like

Vind het prijsverschil te klein om het risico te lopen.
Zo “goedkoop” vind ik hem ook weer niet.

Laat je niet gek maken door onze residente paranoide horlogeliefhebbers. Als je echt zeker wil zijn, doe de overdracht dan bij een Rolex dealer, dan komt het echt helemaal goed. In NL of Italie of alles daartussen.

1 like

WELK risico in godsnaam? De verkoper wil de overdracht gerust bij een dealer doen? Wat is er dan nog van risico?

@maikel

Wie is de verkoper, heb een tijdje in Italië gewoond en er zijn een paar verkopers op Chrono die gewoon betrouwbaar zijn en waar veel goede Italiaanse reviews over zijn.

1 like

Wat een gedoe om niks.

Hij komt bij Gioulio Veronesi vandaan maar ik koop hem van een Nederlandse verkoper. Rob van hobbywatch is iemand bekend met deze verkoper? Zie op het rolexforum goede recensies maar die zijn al van even geleden.

Dan koop je 'm dus van Rob en niet van een Italiaan…

http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=19652

Heb ook nergens gezegd dat ik hem van een Italiaan koop😉

2 likes

Dat klopt, maar die indruk is wel gewekt. ‘Rolex uit Italië’

En niet alleen bij mij, getuige bovenstaande posts…:wink:

Als je de opningspost leest staat het er toch echt heel duidelijk :wink:

‘Verkoper geeft aan dat hij hem heeft gekocht in Italië’

Ik heb het gezien Tom, maar net als ik blijken daar velen overheen te hebben gelezen.

Daarbij kan je die zin ook anders lezen. 'Verkoper heeft ‘m grijs gekocht in Italië’. Kan ook dat een Italiaan de klok aldaar grijs heeft gekocht en 'm vervolgens aanbiedt.

Het lijkt mij dat je zelf anders ook vlotjes over post nummer 6 in dit topic heen gelezen hebt :slight_smile:

Ben wel benieuwd waar je aan kunt zien dat het horloge al een keer is opgemaakt.
Best wel leerzaam.

Nee hoor, ook daaruit kan je in het geheel niet opmaken dat betreffend horloge nu door een NL’r wordt aangeboden.