Rolex uit Italie. Mag een slotje op

Goedemorgen horlogeliefhebbers,

Ik hoop dat jullie mij wederom weer eens van goede raad kunnen voorzien.
Ik krijg de kans aangeboden om een Rolex GMT 116713LN uit 2014 over te nemen. Echter geeft de verkoper aan het horloge “grijs” gekocht te hebben in Italië. De naam van de dealer en de aankoopdatum staat wel op de garantiekaart vermeld. Welke gevolgen heeft dit voor het horloge en eventuele waardevastheid.
En waar moet ik op letten mocht ik tot koop overgaan?

Bij voorbaat dank,

grijs en Italië ?? niet doen gewoon … my 2 cents

1 like

Als je een afgestempelde garantie kaart hebt zou je in principe gewoon garantie moeten hebben.

Al zijn daar de laatste tijd wel discussies over. Grijs kopen en 2e hands kopen zou geen garantie betekenen, al heb ik nooit iemand gehoord/gelezen die daadwerkelijk weggestuurd is met een garantieclaim.

Ik zie niet in waarom niet. Er worden heel veel horloges zonder enig probleem grijs verkocht, ook Rolex.

Daarnaast is Italië ook geen verkeerd land alleen moet je altijd opletten van wie je koopt.

Ken je de persoon niet en/of koop je op afstand dan zou ik voor zekerheid gaan (niet doen of zoals bij Chrono voor trusted checkout gaan ookal komt hij Frankrijk, Italië of Roemenië…)

2 likes

Zolang je enige zekerheid hebt met betaling (Trusted checkout, paypal oid), zie ik geen probleem.

Al meerdere keren via Chrono en Trusted Checkout uit Italie gekocht en nooit problemen gehad.

1 like

De OP geeft enkel aan dat het horloge oorspronkelijk in Italie gekocht is, niet dat hij het in Italie gaat kopen. Indien de garantiekaart correct is en de stempel van een AD bevat, zie ik geen enkel probleem.

2 likes

Als het een stempel is van AD zie ik geen problemen voor de waardevastheid en garantie. Wellicht dat een Nederlandse AD moeilijk doet bij een garantieclaim, maar dan ga je toch naar een andere. Rolex zal je iig wel helpen vermoed ik.

2 likes

Er is één schreeuwerig youtubefilmpje waarin dit wordt gemeld, verder nergens bevestigd. Ik geloof er niks van.

4 likes

De vraag gaat ook niet over garantie, als ik goed gelezen heb, maar over waardevastheid.

Het horloge komt uit 2014, dus met 2 jaar garantie is deze inmiddels verlopen, denk ik.

maar ja, wie ben ik…

Italie is gewoon EU…

Geen probleem dus qua btw etc.

Landcode 170 oid…

Rolex garantie is wereldwijd, dus al komt ie uit Timboektoe of Lima, Rolex handelt het zelfde.

1 like

Iemand die het bijna bij het rechte eind heeft?

Bron

Geen probleem.
Mijn Sub komt ook uit Italië maar svc beurt door officiële Rolex Dealer was niet volgens de norm uitgevoerd dus heeft Rolex Brussel het over moeten doen :thinking:
Dus in jouw geval niks aan het handje…Klok met svc beurt zal ik overslaan.

Waren enkele foto’s die ik op navraag erbij kreeg. In mijn ogen ziet alles er goed uit maar goed ik bestempel mezelf dan ook als leek. Wat denken jullie en wat zou de prijs hiervan ongeveer mogen zijn?
Bedankt in elk geval al voor als reacties tot zover.

1 like

Of dit écht foto’s van het aangeboden horloge zijn blijft altijd de vraag.

Rond de 9k.

Waarom niet gewoon in NL kopen?

Kan je 'm vóór aankoop door je vingers laten gaan en heb je vaak nog een jaar garantie ook. Staan er 11 op Chrono24!

Als de Rolex in Italie bij de dealer is gekocht is hij helemaal niet grijs. Grijs is parallelle import in Nederland, dus niet via de officiële importeur in Nederland aan een dealer geleverd.

Niks mis mee!

Ik lees even mee. Want ik heb een beetje angst voor de grijze markt. @maikel. Wil je topic niet kapen

Want ik zit er aan te denken om wellicht wat grijs te doen. Dus als ik het goed begrijp kan bijvoorbeeld Rolex grijs geleverd met AD kaart erbij geen problemen opleveren in Nederland of is dat toch tricky want ik weet dat grijs de garantiekaart niet altijd afgestempeld is ( En deze vraag is in zijn algemeenheid voor alle (duurdere) merken

Ik kan wat horloges hierop inruilen wat het voor mij gunstig maakt. De deal zal dan ook face to face verlopen. Welke kenmerken zouden op het horloge moeten staan die ik kan controleren? Wordt mijn eerste Rolex namelijk

Voor absolute zekerheid zal het horloge open moeten ben ik bang. Replica’s kunnen zo goed zijn dat ze van buitenaf niet als zodanig herkenbaar zijn.

Heeft verkoper geen betrouwbare referenties?

Wat vraagt ie ervoor? Is in ieder geval al een keer 'opgemaakt".
Plus het feit dat sinds 06-2014 het nieuwe garantiekaartje er al is.
Dat ie 31-12-2014 pas verkocht is kan natuurlijk maar niet heel waarschijnlijk.

4 likes