Rolex verlangens

Goedenavond, ik betrap mijzelf erop dat ik wekelijks op de site van AWCO zit te kijken naar een vintage Rolex. met name naar de onderstaande modellen, ik zou zo graag van jullie kenners willen weten wat de daadwerkelijke (technische) verschillen zijn, over smaak valt niet te twisten dus daar hoeven we geen discussie over op te zetten. Prijzen zijn in mijn ogen fors, echter op niets gebaseerd, maar op eerste indruk. Verder, indien mogelijk, wat ervaringen met bovenstaand bedrijf. Als dit niet gewenst is dan respecteer ik dat uiteraard. Ik hoop iets van jullie te vernemen. Alvast dank voor de eventuele reacties.




1 like

De Datejust is erg populair en zit qua prijs behoorlijk in de lift. Soms is onderling prijsverschil te verklaren door materiaalgebruik (RVS of (Wit)goud) of een speciale uitvoering. Oudere modellen hebben geen snelverzet van de datum. Dat kan vervelend zijn als je het horloge niet dagelijks draagt. Technisch zijn de uurwerken van Rolex heel betrouwbaar, mits goed onderhouden. Onderhoudsbeurtje is overigens niet goedkoop (400 tot 500 Euro, zonder al te gekke dingen).

Verschilen die ik zie:

  • date 34mm en datejust 36mm (gewilder door t formaat)
  • volledig staal en staal/gouden modellen (volledig staal vlgens mij gewilder)
  • gladde bezel, engine turned en fluted bezel (bij vintage zie je meestal de engine turned stalen bezel of de fluted (wit)gouden bezel)
  • metalen band tov aftermarket leren band

Dit zijn enkele factoren die de prijs bepalen. Een stalen datejust met originele stalen band en fluted bezel zou dus meer gewild zijn dan een two-tone date met leren band.

Eens!

Ik zou van de selectie uit de OP ook voor de RVS gaan.

Rolex verlangens … mmm ernstige kwaal, ik zou direct naar de huisarts gaan, ze hebben er nl. pilletjes voor weet je … :slight_smile:

Klopt!

5 likes

lijkt me sterk dat je daar rustiger van wordt.

1 like

De prijzen zijn inderdaad fors. Te fors wat mij betreft.

Zonder op de site te kijken, gangbaar momenteel:
2500, 2500,2500,3500

Veel aanbod echter in Dollars (US en Hk) en dan nekt de invoerbelasting en btw je bij aanschaf.

Edit: okay, die eerste is goud, zag ik even over het hoofd door de prutsfoto’s :slight_smile:

AWCO vraagt echt grachtengordel-prijzen. Hun Speedmasters zijn helemaal van het padje af wat dat betreft. Maar zolang ze ervoor verkocht worden, hebben ze ergens ook wel weer gelijk…

Heb nog onderhandeld bij ze voor een 1601 uit 1968. We bleven enkele honderden euri van elkaar verwijderd, ging dus niet door.

Een jaar garantie en een recente servicebeurt inclusief zijn natuurlijk ook wat waard… :slight_smile: