Rolex via Marktplaats

Een Rolex kopen via Marktplaats is doorgaans vragen om moeilijkheden. Toch was ik zeer geïnteresseerd toen Letz (member of the Limbo Chapter) mij attent maakte op een Explorer 2 uit 1999 (A serie). Maar wel typisch een Marktplaats advertentie. Op de foto’s het horloge in de doos en in de tekst “geen doos”. Daar gaan we weer dacht ik…. Toch maar een berichtje gestuurd met wat vragen. De antwoorden kwamen snel en correct geformuleerd en waren overtuigend. Naam en adres en 06 nummer erbij. Heb toen toch maar even gebeld en ook dat klonk ‘vertrouwd’. Hij had het horloge nauwelijks gedragen (dat is te zien) en nu na drie jaar rust in de kluis werd het tijd om te vertrekken naar een ander baasje.

Vanmiddag langsgegaan (anderhalf uur rijden, dat wel…) en het horloge bekeken. Papieren erbij, in prima staat, rekening van Schaap&Citroen voor servicebeurtje, wat wil een liefhebber nog meer. En, daar hoeven we niet stiekem over te doen, voor Eur. 2250,-

Hans cp

Ziet er goed uit!!
Vind het een mooie klok!!
Zo zie je zeker maar weer…als ik dit geweten had, maar zo denken velen van ons denk ik?

Veel draag plezier en gefeliciteert

Mooi!! Gefeliciteerd! Met een beetje moeite vind je die doos nog wel (ebay.com?/rolex benaderen?). Ik kocht een omega seamaster planet ocean zonder buitendoos en gebruiksaanwijzing (rest compleet) en omega belgie stuurde mij de buitendoos, een nieuwe binnendoos en gebruiksaanwijzing gratis toe! Wellicht ook bij Rolex?

Gefeliciteerd Hans, prachtige aanwinst. Zo zie je maar weer, niet alles op Marktplaats is ellende!

Van harte Hans.
Deze witte Explorer II is nog een van mijn favoriete Rolexes.

Marktplaats is een jungle, met soms leuke verrassingen.

Ik mijn (tot nu toe) enige Rolex ook gescoord via marktplaats,voor een prijs nog wat lager dan jouw (overigens prachtige) Explorer II.

Het verslag van mijn marktplaats aankoop staat te lezen op http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=1071

Van harte! Het is niet mijn favoriete model maar wel mooi! En voor zo’n prijs… (tu)

Ik heb contact gehad met die verkoper volgens mij, ik vond het horloge er nogal nep uitzien, maar volgens mij gebruikte hij een foto van een nepper, want op de foto zat ie wel in een doos?

Mooie aanwinst Hans!! Veel plezier met alweer een Rolex.

Groet,
Arno.

Dat zou mooi zijn, een echte verkopen met een foto van een nepper! :smiley: Normaal doen ze het andersom.

Ja serieus, je keek op de foto zo door het vergrootglaasje heen, vergrote nul comma nul!

O ik was diegene die aan vakantie toe was Henrik, hij had die bonebakker toch gekocht!

Rolex reageert niet eens op dit soort verzoeken, maar ik heb de doos en de boekjes al via het Rolexforum :slight_smile:

Nee, hoor. Helemaal in orde. De foto’s waren zelfs van het horloge, maar al een paar jaar oud. Hij had de doos aan een vriend gegeven die een Rolex wilde verkopen en geen doos had en had er geen benul van dat dit een belangrijk onderdeel was. Het horloge is 100% in orde (daarvoor heb ik de papieren en de rekening van de servicebeurt bij Schaap&Citroen.) :slight_smile:

Niets nep dus. Hij meldde overigens dat er ‘iemand’ (jij wellicht?) gereageerd had die zei dat het horloge nep was. "Daar zou ik het dus al nooit aan verkocht hebben’ . zei hij (die overigens een keurige vent was.) :slight_smile:

Onzin, het loepje vergroot iets minder dan bij een sub date, maar ales klopt verder. Schaap&Citroen heeft zelfs iets gerepareerd aan het glaasje (rekening aanwezig).

Ja dat was ik, ik vroeg of het horloge wel echt was en of dat hij een geleende foto had gebruikt waar perongelijk een nepper op stond, ik kon de foto niet opslaan anders had ik hem effe gepost!

floris Schreef:

Ja dat was ik, ik vroeg of het horloge wel echt
was en of dat hij een geleende foto had gebruikt
waar perongelijk een nepper op stond, ik kon de
foto niet opslaan anders had ik hem effe gepost!

Ik kon de foto wel opslaan (heb hem uiteraard ook gezien). Maar als je de papieren van Rolex erbij hebt, De antwoorden op vragen plausibel zijn. De factuur van Schaap&Citroen, waarbij het glaasje is vervangen en de kast gepolijst, waar ook de nummers van de Rolexpapieren overeenkomen met die van Schaap+Citroen, dan is er voor mij geen twijfel. Daarnaast wat mensenkennis als je de berichten leest en de man spreekt aan de telefoon.

hans

Mooie aanwinst, Hans, (tu)

Maruuuuuh, voor Marktplaats begrippen is deze toch nog wel redelijk kostbaar, toch :D:D Ik zie er diverse voor heeeeel wat minder.

Hans,

Een bijzonder mooi exemplaar. En een heuse Rolex!

Voor een mooi prijsje over genomen van naar wat ik aanneem een collega liefhebber. Beter kan gewoon niet. En zoals je zelf al aangaf, alles klopt dus met dat klokkie is echt niets mis.

Veel draagplezier en draag hem in goede gezondheid!

Mvg,

joram.

Ben vanmiddag nog even voor alle zekerheid bij Schaap & Citroen Eindhoven geweest. Alles klopt aan het horloge en het loopt (Witchi-gemeten) als een zonnetje. :slight_smile:

hans

Topper, mooi hoor! Gefeliciteerd!

goed om the horen. Maar kon ook niet missen he;)