Rolex vintage rond 1962

Is het iemand bekent of rolexen rond dit jaartal al waterdicht zijn in vergelijking met heden ?

info omtrent waterdichtheid van vintage horloges waardeer ik zeer.

Hallo,

waarom moet de vintage waterdicht zijn als ik vragen mag? Ik neem niet aan dat je er mee gaat duiken toch? Daar zijn die dingen helemaal niet voor bedoeld. :slight_smile:

Als je wilt duiken kan je beter een huidiger model kopen en een vintage om gewoon te koesteren. Die is al oud… gun 'm zijn rust. :wink:

Het horloge is niet voor mezelf. Degene voor wie het bestemd is houd niet van moderne horloges ( duikers etc…) Het is waarschijnlijk dat ik een aantal punten probeer te vereenigen die haast niet te vinden zijn in een horloge… ( tegen een schappelijke prijs ) …Maar ja persoonlijk weet ik dat pas als ik alles heb geprobeerd of dat werkelijk ook zo is …

Voorbeeld: ik ben ook bezig met het samenstellen van een stadsfiets ( vintage )…gebaseerd op ook een aantal :)…,wellicht voor sommige, tegenovergestelde aandachtspunten. Maar toch het fiets project staat op stapel en de eerste ( belangrijkste ) hordes zijn al genomen. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn oorspronkeijke idee wat dat betreft gerealiseerd gaat worden !

Het waterdicht gedeelte heeft te maken met het feit dat het niet voor mezelf is en dat degene die hem krijgt …wellicht ( is al gebleken, vanwege waterschade aan het vorige horloge ) niet altijd even bedachtzaam zal omspringen met het horloge.

Dus mijn zoektocht duurt voort ,…ik stel allerlei vragen die in relatie staan tot die zoektocht ,…ik hoop dan ook dat ondanks dat sommige vragen misschien niet relevant lijken. Forumleden toch zullen bijdragen met hun kennis op bepaald gebied …zo dat ik weer een stapje dichter ben bij of een oplossing of een alternatief.

Ik denk dat vraag een zou moeten zijn vanaf welk jaar zijn vintage horloges ,…echt waterdicht ?

Horloges zijn beperkt waterdicht.
Echt waterdicht zijn bijvoorbeeld de professionele duikershorloges, alles heeft natuurlijk ook te maken met de staat van de afdichtingsringen. Jaarlijks de ringen laten vervangen(door een prof.uurwerkhersteller) is hierbij een must, dus niet alleen van het achterdeksel maar ook van de kroon en eventuele poussoirs. Let wel!!..een Rolex kan heel duur zijn om een service te geven, alleen service via een Rolex-dealer kan nog, Rolex levert geen onderdelen meer aan niet door hen erkende reparateurs.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes,
Miguel

Hi DB,

De eerste echte waterdichte Rolexen kwamen al in 1925 op de markt.
hier zo’n Rolex Oyster exemplaar geleverd door Carl Bucherer, een bekende juwelier die Rolex vertegenwoordigde
in Zwitserland.

van af dat jaartal kun je dus al waterdichte exemplaren tegenkomen in vintage modellen,
of ze in de praktijk nog waterdicht zijn, kan alleen na een eventuele servicebeurt en vervolgens een test uitwijzen.
dat geld trouwens ook voor recente waterdichte horloges.

de term waterdicht is nogal algemeen, ga voor uitgebreide info naar ----Forumoverzicht---- en kijk vervolgens onder
------Horloge Encyclopedie ---- onderwerp: waterdichtheid.

groet, André

Dankjewel andre . Heb je nog enig ander merk in gedachten waar ik naar kan speuren ?
Ik ben een Juvenia nautilus tegengekomen die misschien zou voldoen alleen is hij van staal. Hij heeft een submarine gegraveerd op de caseback,…

Waarschijnlijk een speld in een hooiberg een dressachtig horloge dat toch waterdicht is ,…maar goed water kan branden :slight_smile:

Bij AwCo staat een prachtige “dressy” Rolex Sub uit 1965 te koop! Als die een service-beurt heeft gehad kun je daar vast mee duiken! Vraag het eens aan AwCo, zijn experts op dit gebied…

Highstreet Schreef:

Bij AwCo staat een prachtige “dressy” Rolex Sub
uit 1965 te koop! Als die een service-beurt heeft
gehad kun je daar vast mee duiken! Vraag het eens
aan AwCo, zijn experts op dit gebied…

Dat is een goed idee. Alleen denk ik wel dat het dan een duur kado’tje wordt. :wink: :smiley:

Ach, daar moet je nog wel een paar tientjes vanaf kunnen praten! :smiley: