Laat ik beginnen te zeggen,dat ik misschien te algemeen mijn oordeel over DE Rolex heb gegeven.
Horloges met loupe vind ik over het algemeen lelijk en dat is iets waarmee ik Rolex associeer,al dan niet ten onrechte.
Over het muziekfeest op het plein,heb ik geschreven, dat je bij dat soort evenementen de feekies ziet.
De goudkleurige kettingen heb ik er niet bijgehaald,daar zijn de "leukerds’ schuld aan!
Verder zit ik momenteel een beetje over onze oostgrens te kijken bij het Uhrforum en daar komen idd Rolexen voorbij, waar ik van denk,ja die zien er toch wel leuk uit!
Maar ik zal er, nog afgezien van de abnormaal hoge vraagprijzen geen aanschaffen.
Momenteel draag ik een goedkope eenvoudige Seiko Aviator van Rob en die is gewoon mooi in zijn eenvoud en zoals je wel zult weten is eenvoud het kenmerk van het ware!
Abnormaal hoge vraagprijzen leiden tot het niet verkopen van een horloge. Ja, een Rolex kost veel geld, maar ik heb op een Rolex bij verkoop nooit of nauwelijks geld verloren, ook niet na een paar jaar dragen. Kom daar maar eens om met andere merken. Winkel uit, 30% afschrijven.
Dat er op mp dergelijke advertenties staan weten we zo onderhand toch wel?
Gr, hjr
ticothijs82 Schreef:
Luxury wacht
( was me ook opgevallen
Ik dacht bovendien dat aandacht vragen voor het verschijnsel nepper verboden was in het forum.
En met het aandacht vragen voor tattoos, of zelfs met een onbedoelde suggestie die naar deze onschuldige versiering kan leiden, moeten we uiterst voorzichtig zijn. Voor men het weet worden drie punten in mindering gebracht.
De discussie gaat allerlei onbedoelde kanten op.
Want plotseling zie ik dat een kind van 8 en een willekeurig inwoner, geplukt van het eiland Schiermonnikoog, in dezelfde categorie worden geplaatst.
Bedenk echter, geachte dmc, dat de categorieën zich verhouden tot hunne hoedanigheden, zoals de hoedanigheden zich verhouden tot hunne categorieën.
U zult niet de eerste zijn die struikelt over deze eenvoudige wet uit de leer der verzamelingen.
Op het Rolexforum is sowieso wat ophef over een artikeltje in panorama en het feit dat het Rolexforum wordt genoemd.
Bedoelt Mooikeesje misschien dit soort patsers? En moeten we het rolexforum dan maar het patserforum noemen?
http://www.panorama.nl/blog/misdaad-blog/de-crimineel-is-een-man-van-de-klok.html
marijn Schreef:
Op het Rolexforum is sowieso wat ophef over een
artikeltje in panorama en het feit dat het
Rolexforum wordt genoemd.
Bedoelt Mooikeesje misschien dit soort patsers? En
moeten we het rolexforum dan maar het patserforum
noemen?http://www.panorama.nl/blog/misdaad-blog/de-crimin
eel-is-een-man-van-de-klok.html
snel zijn Sub op Marktplaats zet…
Zonder dollen, ik draag jarenlang Rolex, mensen die me kennen weten dat ik totaal geen patser ben, oke ik heb tatoeages maar loop daar niet mee te koop.
Verder hou ik alleen van alternatieve rockmuziek tot 2000, dus het muziekfeest op het plein gaat ook aan mij voorbij.
Rolex dragers kunnen ook hele aardige mensen zonder dat ze patserig overkomen.
Iedereen met een horloge duurder dan 40 euro is een patser en bovendien knotsgek
bogman Schreef:
Ik dacht bovendien dat aandacht vragen voor het
verschijnsel nepper verboden was in het forum.
En met het aandacht vragen voor tattoos, of zelfs
met een onbedoelde suggestie die naar deze
onschuldige versiering kan leiden, moeten we
uiterst voorzichtig zijn. Voor men het weet worden
drie punten in mindering gebracht.De discussie gaat allerlei onbedoelde kanten op.
Want plotseling zie ik dat een kind van 8 en een
willekeurig inwoner, geplukt van het eiland
Schiermonnikoog, in dezelfde categorie worden
geplaatst.
Bedenk echter, geachte dmc, dat de categorieën
zich verhouden tot hunne hoedanigheden, zoals de
hoedanigheden zich verhouden tot hunne
categorieën.
U zult niet de eerste zijn die struikelt over deze
eenvoudige wet uit de leer der verzamelingen.
Mijn reactie was een poging tot humor. Ik zal blijkbaar daar nog wat verder op moeten oefenen, gezien het een serieuze reactie heeft ontlokt… Voor wat betreft de leer der verzameling: ik plaats mijn eilandbewoner en het kind van 8 niet in dezelfde categorie maar louter in de subcategorie: kennis van horloges, zoals het water in de Noordzee zout is alsmede het water in de Indische oceaan. Voor de rest totaal verschillend.
Geldt dat niet voor alles in het leven? Waarom een BMW kopen terwijl een Dacia je ook van A naar B brengt?
Merkte ik in het verleden, ik heb ooit een Mazda Miata gereden, alleen maar positieve reacties, ik ruilde hem in voor een andere auto, kocht van de winst die ik overhad een Omega en mensen vonden me knettergek, waarom ik een duur horloge opeens moest hebben…rare mensen soms
Rob76 Schreef:
Geldt dat niet voor alles in het leven? Waarom een
BMW kopen terwijl een Dacia je ook van A naar B
brengt?Merkte ik in het verleden, ik heb ooit een Mazda
Miata gereden, alleen maar positieve reacties, ik
ruilde hem in voor een andere auto, kocht van de
winst die ik overhad een Omega en mensen vonden me
knettergek, waarom ik een duur horloge opeens
moest hebben…rare mensen soms
Wat maar weer aantoont dat je je geen reet moet aantrekken van wat anderen denken. Dat is niet makkelijk, maar we kunnen het wel proberen. Al had je er plee papier voor gekocht. De rest zoekt het maar uit.
+1!
marijn Schreef:
Rob76 Schreef:
Geldt dat niet voor alles in het leven? Waarom
een
BMW kopen terwijl een Dacia je ook van A naar B
brengt?Merkte ik in het verleden, ik heb ooit een
Mazda
Miata gereden, alleen maar positieve reacties,
ik
ruilde hem in voor een andere auto, kocht van
de
winst die ik overhad een Omega en mensen vonden
me
knettergek, waarom ik een duur horloge opeens
moest hebben…rare mensen somsWat maar weer aantoont dat je je geen reet moet
aantrekken van wat anderen denken. Dat is niet
makkelijk, maar we kunnen het wel proberen. Al had
je er plee papier voor gekocht. De rest zoekt het
maar uit.
(tu) Ik probeer dat ook steeds meer te doen: mijn eigen ‘lijn’ trekken. Soms best lastig. Ik heb vaak genoeg de neiging om toch rekening te houden met wat anderen van iets zouden kunnen denken. In mijn geval ook omdat ik als zelfstandig ondernemer in een bepaalde beroepsgroep werkzaam ben. Hoe kun je eruit zien (kleding, sierraden, etc.)? Waar kun je een beetje acceptabel in rijden? Etc. Omgekeerd heb ik er weinig last van; ik waardeer ieders keuze, zolang dat niemand kwetst en kan juist wel waardering opbrengen als mensen een volkomen eigen stijl hebben.
Deze heeft tenminste het fatsoen in zijn advertentie te zetten dat het een nepper is.
Dat doen de meesten niet eens :X
Hoi,
Volgens mij moeten we voorzichtig zijn met wat we zeggen. Het Panorama artikel gaat deels over Dick V, en die zie ik ook regelmatig op dit forum.
Dit lijkt me wel het ultieme bewijs dat de horlogewereld en de (on)georganiseerde misdaad nauw met elkaar verweven zijn.
Peter R TimeLapse
marijn Schreef:
Op het Rolexforum is sowieso wat ophef over een
artikeltje in panorama en het feit dat het
Rolexforum wordt genoemd.
Bedoelt Mooikeesje misschien dit soort patsers? En
moeten we het rolexforum dan maar het patserforum
noemen?http://www.panorama.nl/blog/misdaad-blog/de-crimin
eel-is-een-man-van-de-klok.html
Ik moet je corrigeren, de Dick V. is niet de Dick V. van dit forum, hele andere achternaam hebben ze.
Rob76 Schreef:
Ik moet je corrigeren, de Dick V. is niet de Dick
V. van dit forum, hele andere achternaam hebben
ze.
Hoi Rob,
Volgens mij ontgaat de ironie je een beetje
Groet Tecco
volgens mij is dit topic dan nu officieel ontspoord…
TimeLapse Schreef:
Rob76 Schreef:
Ik moet je corrigeren, de Dick V. is niet de
Dick
V. van dit forum, hele andere achternaam hebben
ze.Hoi Rob,
Volgens mij ontgaat de ironie je een beetje
Groet Tecco
Tja, nu moet ik wel reageren natuurlijk.
Ik kan ook nooit eens anoniem ergens posten met mijn Seiko’s!
Heb ik zelfs een andere achternaam aangenomen, herkennen mensen mij toch nog aan mijn schuilnaam…
Ben toch wel blij dat ik mij ergens (waar? Zoekt en gij zult vinden…) heb voorgesteld met naam, gegevens en foto…de ultieme patser, dat zie je zo!
Alleen, ik ben dermate ongeorganiseerd dat ik aan misdaad niet eens toekom…
D. Visser (hahaha…)
O ja, en een Rolex komt er bij mij niet in.
Niet omdat ik hem niet mooi vind, maar omdat ik hem niet kan betalen!B)-
Ik vind het raar dat mensen met een Rolex soms patsers worden genoemd,waarom mensen met een breitling dan niet.laat gewoon iedereen lekker dragen wat hij wil.smaken verschillen,gelukkig maar.en ik wil graag patser genoemd worden als ik een Rolex kon betalen.