Rolex voordeliger kopen

Heb je dat gelezen @HanDavinci?
Nog een gratis leermomentje op zaterdag! :sunglasses:

1 like

Ik had dit topic op negeren staan tot jij over mijn gepolijste wonderlamp wreef en mij opriep.

Nee.

Al die moraalridders hier… BRRRR!!
Termen als “fraude”, “belastingontduiking”…
Kom op zeg, met de koop van een horloge??

Laat die jongen gewoon lekker naar Zwitserland rijden, daar Zwitserse btw betalen over het horloge en met dat ding om z’n pols terug rijden naar België.

Ik deel liever in het plezier van de foto’s die hij daarna post dan in die paar euro’s btw die naar Brussel gaan en waar de uitkering van m’n buurman van betaald wordt.

6 likes

Ik ben wel benieuwd waar jij de grens trekt dan.

Hahaha, ‘de grens’. :drum::dvd:

3 likes

Daar gaat het niet om.

Iemand meldt zich op dit forum aan speciaal om te vragen hoe ie de belasting kan ontduiken.

Dat heeft niets met horloges te maken verder. Hij wil het toevallig met een horloge doen.

Verder moet iedereen zelf weten of ie wel of geen belasting betaalt.
Het forum is alleen geen plaats om tips om BTW te ontlopen met elkaar uit te wisselen.

3 likes

1 like

Heb je daar bronnen bij?
Want toen ik contact had met de douane was dat omdat DHL de waarde van het pakketje had gebruik + 100 euro verzendkosten. (Verzenden was gratis).

Daar wilde ik tegen in bezwaar, omdat de waarde slechts 35 euro was. Dus ik bel de belastingdienst afdeling douane. Aangegeven dat ik het slecht werk vind van de douane.
Die meneer gaf echt aan dat het volledig buiten de douane om gaat. Ik dacht precies wat jij zei, er zitten douanebeambten bij de PostNL en dhl.

Deze meneer gaf toch echt aan dat dit absoluut niet het geval was. Als dat vanuit de douane zou gaan, was er eenduidige werkwijze. Zijn exacte woorden: de belastingdienst gedoogt de werkwijze van postorderbedrijven!

Zodra jij je stempel gaat halen bij de Zwitserse douane, staan de vrienden van de Duitse douane klaar om jou in ontvangst te nemen. Als je zin hebt om tegen de Duitse douane te liegen waarom je het Zwitsers tolkantoor uitliep met een Bucherer tasje, succes! In Zwitserland een horloge aanschaffen is +1, wel gewoon invoeren, dat scheelt je een hoop gezeik. Believe me!

De beste manier is mijn inziens halen in Monaco.
Vele aanbieders daar geven aan dat hun koopwaar in een 95% staat is, dus niet nieuw. Hierdoor heb je in dat land belastingvoordeel :slight_smile:

Dat heeft weinig met belastingvoordeel te maken. Je koopt een horloge waar het nieuwe vanaf is, en dat uit zich in een lager verkoopbedrag.

Nee, horloges zijn 100% nieuw in de stickers.
Worden alleen aangeboden regeltechnisch voor 95% :+1:t2:

Mijn inziens zeer slim en werkend. Regel is in dat land gemaakt en daar word gewoon gebruik van gemaakt. En zeg nu zelf, prima dat we dik geld betalen voor zulke zaken maar serieus geld rechtstreeks naar de staatskas kan best wat minder zijn. Dat heeft niets met oplichting te maken.

1 like

Dat is volgens mijn buurman ernstig af te raden :innocent:

2 likes

TS stelt een vraag en krijgt daarop antwoorden. Termen als fraude en belasting ontduiking zijn objectieve termen en hoeven ook niet tussen " ". Wat TS met deze info doet is aan hem/haar.

:point_up_2:t2:

1 like

Op die fiets. Dan kan dat wel interessant zijn. Monaco behoort tot de zogenaamde uitzonderingsgebieden. Dus geen invoer meer in NL.

Is dit topic nog open…?
Heeft er al iemand laten doorschemeren dat zijn neef, tante, ex vriendin of broer bij de belastingdienst werkt? En dat bovengenoemde het allemaal gaat uitpluizen.

Ik ga even popcorn halen
Stelletje werknemers allemaal😎

1 like

Há, ik heb een neef bij de belastingdienst. :joy::joy:

1 like