Rolex voordeliger kopen

ik heb een mail gestuurd naar een Zwitserse winkel voor een Rolex datejust die in België €7.550 kost die zou daar chf7.800 kosten = €7.022 waarvan er nog eens 7,1% btw afgaat = €6.523 en je krijgt er papieren mee zodat je er mee over de grens kan is dit de beste manier op er een te kopen

2 likes

Das mooi, ik hoop dat de mail aankomt :+1:

Ik vrees dat je toch ook nog gewoon 21% BTW moet gaan betalen.

1 like

Heb je de rekensom gemaakt incl invoeren en btw betaling in Europa (aangezien je de btw in Zwitserland terugvraagt?)

1 like

https://transporteca.nl/importeren-vanuit-zwitserland/

Het is maar de vraag of je goedkoper uit bent als je er BTW over moet aftikken.

Geen idee wat het Belgische BTW tarief is, maar als dat ook 21% is dan kan je het beter laten.

2 likes

Er is geen manier om serieus te besparen op een nieuwe Rolex. Echt. Naar Zwitserland gaan om er een te halen is een nog slechter idee, mocht je daar nog mee komen… :wink:

Schiphol?

We zitten weer met iemand die denkt de belastingen te ontduiken. Vergeet ook niet dat die banken jouw geld niet gratis wisselen. Ik heb is een keertje 3000 chf proberen te reserveren bij de bank toen waren het ook al 120 euro wisselkosten…

Als een pure noob, waarom dan? Controle bij de grens heb ik nog nooit gehad, toegegeven toen reed ik niet met een auto vol met rolexen maar toch. Ik heb ook geen rolexruikende honden gezien op dat moment, dus waarom is dat een slecht idee?

1 like

dit kreeg ik terug als antwoord toen ik vroeg hoe het met de belastingen zat als ik het cash betaal is er toch geen probleem of wel?

Vergeet je Tolvignet niet…

Ik krijg documenten mee van de winkel zodat ik “legaal” over de grens kan

Je dient gewoon BTW te betalen, wat voor document ze je verder ook meegeven.

Anders kan iedereen op die manier belasting ontduiken met aankopen in het buitenland.

1 like

Heb ik terug gehad

Doen, heb je een echte uit Zwitserland, :+1:

6 likes

Dat is dan helemaal geweldig, laat maar wat weten als het allemaal is gegaan zoals omschreven, ben benieuwd.
Ik ben volgende week in Zwitserland, heb ook wel zin in een tax-free Rolex.

Het zit ook zo Alsnog moet je in Zwitserland in die winkel geen btw betalen moeten zij kunnen aantonen dat dat product de grens overgegaan is en daarom ben jij verantwoordelijk voor die stempel zodat zij geen btw moeten afdragen in Zwitserland maar indien jij hun die stempel niet bezorgd ken ik die gevolgen niet.

Gaat de mail dan via PostNL?

4 likes

Rij naar Zwitserland om hem op te halen. Hou je een leuke roadtrip en een prachtig horloge aan over.

En als ik in de winter op wintersport ga passeer ik er Zwz

Nou ik zie alleen dat er een mail is gestuurd, met verder wat gegoochel met getallen. Niets over een antwoord hierop of verdere uitleg over de bron van de berekeningen. Dus ik hoop dat de mail aankomt, zoals ik dat van elke mail die ik verstuur eigenlijk ook altijd hoop, totdat ik antwoord krijg, dan weet ik dat hij was aangekomen… :rofl::rofl: