Rolex voordeliger kopen

Je moet alsnog gewoon het Belgische BTW tarief betalen. Dat omzeil je niet.

In Zwitserland hebben ze ook alle Rolexen op voorraad zonder wachtlijsten heb ik gehoord…

2 likes

Als jij die mooie stempel gaat halen moet je de btw aftikken op de douane. Leuke som voor een stempeltje :slight_smile:

Als je nie “gepakt” word aan de grens is de btw toch omzeild of hoe gaat dat dan?

1 like

Of je nou cash of met credit card of PIN betaalt; je kan in Zwitserland de VAT/BTW terugvragen, maar bij invoer in Europa dien je de aanschaf aan te geven (je weet wel: zoals op de luchthaven “nothing to declare”, “goods to declare”).

Als je dan verder gaat rekenen is zo’n Rolex helemaal niet zo goedkoop uit Zwitserland.

Als je besluit de gok te nemen en je goederen niet aan te geven, noemt men dat belasting ontduiking, of jij dat een probleem vindt, moet je zelf weten

5 likes

Ik snap niet waarom je dit topic überhaupt opent op een horlogeforum.

Je probeert de belasting te omzeilen, het product waarmee je dat doet is verder niet van belang.

Er zijn ongetwijfeld fora voor smokkelaars en dergelijke. Ik denk niet dat je hier helemaal op de juiste plaats bent met je vraag.

12 likes

elke keer dat je op reis gaat (vliegen of Zwitserland met de auto) loop je het risico een keer gevraagd te worden aan te tonen waar je BTW betaald hebt. Zoek maar eens op Fratello en Baselworld op dit forum

1 like

Kan je de link even doorsturen kan het zo niet vinden

:roll_eyes:

overigens had je deze ook uit kunnen pluizen:

te vinden via google met: horloge importeren zwitserland

dit hele topic is een herhaling van zetten

1 like

Ok

Gesprekken over omzeilen belasting zijn hier tegen de regels. En terecht.

6 likes

Sowieso, echte gangsters ontduiken de belasting gewoon en gaan niet vragen op een forum hoe dat moet.
Ook nooit slim om publiekelijk aan te kondigen dat je de boel in de maling wil nemen.

1 like

Was jij niet diegene die het diefstal vond dat je over vintage invoerrechten moest betalen?

1 like

Dat vind ik zeker ja.

Betekent verder niet dat ik het daarom wil omzeilen.

Er zijn zoveel dingen waar ik het niet mee eens ben waar ik me wel aan moet houden.

We hebben het hier overigens over een nieuw product wat in Belgie ook gewoon te koop is.

6 likes

Die btw proberen te omzeilen kan echt een pain in the ass worden als je op weg naar een vakantiebestemming ineens bewijzen moet overleggen.

Kan je kiezen om afstand te doen van het horloge of ter plekke invoerrechten en een bekeuring aftikken.

Ik vind als je toch een duur horloge om de pols wilt dragen, dan is dat toch een stuk fijner dragen zonder hoofdpijn en de wetenschap dat je ooit ergens tegen een verrassing aan kunt lopen aan de grens?

2 likes

Ik heb eens een ventilator opgehaald uit Zwitserland, om tunnels mee te ventileren bij graafwerkzaamheden. Een vriendendienst. Ik kon alleen wel even €6000 BTW betalen aan de grens voor ik verder kon. Daarnaast heeft het 7 uur geduurd. Hele vage constructies daar in die kantoren, waar niemand op- of om kijkt van je aanwezigheid en de meeste lekker een sigaret op de lip hebben.

Moraal van het verhaal; Als je je aan de regels houdt, ontkom je er niet aan. Als je belasting wil ontduiken dan ben je hier op het forum zelfs al in overtreding

ROOOOOOLEEEEEEEEEEEEX

NEE

Een beetje joie de vivre, come on, kan jouw die 500 ballen dommen, toch? :wink:

Tis Rolex, niet de LIDL

3 likes

In die mail staat dat je een stempel van Swiss douane nodig hebt, als ik het goed begrijp.

Verder kent de EU vrij verkeer van goederen, dus volgens mij niemand die hierachter komt toch?

Zwitserland is geen lidstaat van de EU.

Ook geen lid van de Europese vrije handelsruimte.

Nu ga ik al jaren naar Italie op vakantie via Zwitserland. Maar heb daar nooit serieuze grenscontroles ontdekt. Alleen vignetcontrole als je Swiss inrijdt.

Er zijn altijd producten in mijn auto aanwezig waar ik geen bewijs van kan overleggen. Niet zo duur als een Rolex. Maar 1000 euro cameralens op marktplaats gekocht bijvoorbeeld. Heb ik ook geen bon van.

Misschien dat door de waarde van een Rolex het forum hier wat meer moraal krijgt, maar ik weet nog goed de keren dat ik naar USA ging en dingen meenam die daar goedkoper waren dan hier. Geen 7000 euro, maar het gaat om principes toch?

2 likes