Ik heb een Rolex datejust op het oog die in goede staat is en uiterlijk als nieuw is (nieuwe wijzerplaat, glas, band en sluiting etc.). Binnen tikt het automatische kaliber 3035, waaruit je kan opmaken dat het horloge plm. 25 jaar oud is (bron Ranfft). Dat is niet zo’n probleem, maar wel dat niemand erg enthousiast is over dit kaliber. Hoe groot is de kans dat ik op korte termijn het horloge naar Rolex moet opsturen omdat het stuk is? (Geen naheffing van de douane dan wel van Rolex). Graag jullie ervaringen.
Hallo Michel,
Als er een nieuwe wijzerplaat is opgekomen dan is normaal gezien ook het horloge volledig nagezien door Rolex en kan deze er weeral enige jaartjes tegenaan.
Het caliber 3035 heeft toch zijn degelijkheid al bewezen, nooit problemen mee gehad. Of je geen problemen zal hebben met dit horloge kan ik niet zeggen.
Hoe is het horloge gebruikt geweest, waarom is de wijzerplaat vervangen ??? dit zijn toch vragen die ik mij stel.
Alleen bij een volledige demontage kan men de staat van het horloge zien, sleet op de astappen, smering enz.
Ik kan je alleen maar geluk wensen met het horloge.
Freddy
Dank je, helaas is hij vannacht weggeglipt %^&$&@. Ik heb gelukkig nog wel de foto’s. Ik ga verder op zoek…
Beste Freddy, zou ik uw gegevens mogen hebben? Gr.
Je weet dat je in een 13 jaar oude topic reageert?
Hahaha… onbetaalbaar dit!
Als dat zo is dan is het het lachen wel waard. Nieuw hier. Heb nog niet helemaal het overzicht. Sorry jongens. Wie heeft wel de gegeven van de horlogemaker Freddy?
Freddy is getagd,en zal als hij het leest, contact opnemen. We geven niet zo maar gegevens door, als die niet openbaar zijn, lijkt me.
Is Freddy horlogemaker?
Dit moet wel bijna een record zijn!!
Voor iemand die al 5 jaar lid is ben je niet erg op de hoogte. Weet niet wat ik erger vind, een newbie die een oud topic omhoog haalt of een oud lid die niet weet wie/wat Freddy is…
Nog niet vaak een horlogemaker nodig gehad
En niet vaak een reparatietopic gezien