Rolex WTF'je van vandaag

Is lasteraar een autoriteit? Een simpel linkje gaat het echt niet doen. Kan net zo goed een productiefout zijn. Maar goed, ieder zijn visie.

Lasteraar zelf niet, maar watchesbysjx wel. :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Het is ook geen linkje, maar een screenshot van SJX watches. Philips heeft zeker ook een detail foutje gemaakt in haar veiling. Maar blijf maar bij je visie, no hard feelings.

1 like

Deze is verkocht op een veiling

Maar als je zelf even googelt dan merk je dat er weinig over te vinden is. Rolex heeft al meer one-off modellen of wat exemplaren die wat experimenteel waren uitgebracht in de jaren 60-70. Daarna werden ze een stuk conservatiever.

Modellen die niet bedoeld waren voor de markt. Maar toch uit handen van Rolex zijn gegaan. En zijn nu enkel in handen van hele rijke verzamelaars.

Met andere woorden. Ja het bestaat. Maar je zal er nooit een kunnen kopen.

2 likes

De ellende is dat Rolex nooit wat laat weten. Is een strategie om het merk in geheimzinnigheid te hullen, volgens mij. Daarom was het vragen om bewijs ook flauw van mij. Dat is er dus nooit.:smirk::sunglasses:

2 likes

Lefties zijn ongebruikelijk maar zeker gemaakt. Echter zijn ze ook vaak omgebouwd dus goed opletten! Kan al een dozijn noemen die geveild of aangeboden zijn die niet klopte :grimacing:

10 likes

Dankjewel voor het bevestigen Jasper. Hopelijk ben jij wel geautoriseerd genoeg voor zekerheid op het forum.

1 like

Zijn vast wel (mondani) Rolex boeken te vinden waar ze in vermeld worden. Tot zover het bewijs.

Jasper gaat een Datejust weggeven. Misschien ook wel een leftie 🤷🙃

4 likes

Ik ben toevallig van plan om deze week de Mondani encyclopedie te kopen, maar betwijfel of het erin staat.

Wijzerplaat voetjes eraf sjorren en nieuwe in tegengestelde richting solderen. Is allemaal niet zo spannend.

3 likes

Tja. Met deze wetenschap is geen enkel horloge spannend. Misschien is het handig om even het draadje door te lezen. Dit is geen mod.

Wat een prijzen. :flushed::tumbler_glass:

1 like

Klopt verschrikkelijk duur. Maar goed, zo een Rolex encyclopedie is wel ontzettend handig.

Zeg ik ook niet. Weet dat het bestaat.

2 likes

Lefty sea dweller, komt u maar door!

1 like

Je hebt je beginpost gewijzigd zie ik. Je hebt wel een egootje, zeg. Ik ken je verder niet, en ik twijfel aan iedereen, inclusief mijzelf.
Genoeg gezegd.

1 like

Klopt ik heb deze gewijzigd, omdat er verwarring in het topic ontstond over de originaliteit van de horloges. Voor een egootje hoef ik niet anoniem op een forum te zitten, ik vind het gewoon leuk om dit soort bijzonderheden in de horlogerie met mede liefhebbers te delen.

4 likes

In all honesty, Mondani boeken zijn best geinig voor het kijken van plaatjes en lezen van wat verhaaltjes maar dit is allerminst een goeie resource voor het vinden van kloppende in-depth info.

4 likes

Welk boek raad je mij dan aan over Rolex, ipv de Mondani encyclopedie?

Luister, nog steeds zijn alle foto’s niet bewezen, zoals vintage watches al zei, er zijn genoeg vervalsingen. Leef ermee.

1 like

Prima @anon11367652EV, ik hoef geen wedstrijd met je te houden. Hou het lekker gezellig op het forum.

2 likes