Rolex YM 168622 - 'Midsize/35mm' versie

Beste medeforumleden,

Na lang wikken en wegen, heb ik besloten een Rolex Yachtmaster met referentienummer 168622 aan te schaffen. Ja, je hoort het goed, die aparte 35 mm midsize variant met platina wijzerplaat en bezel (ook wel gekend als de ‘Charlie Sheen’ van de show Two and a Half Men’).

De 35 mm-variant is niet direct gemakkelijk verkrijgbaar op de Belgisch-Nederlandse markt. Zelf ben ik in de mogelijkheid om te reizen, in en uit de EU. Ik vond al een exemplaar aan de Belgische kust, maar met een gespikkelde grootte wijzer en een vrij stevige vraagprijs.

Foto van bij de dealer:

In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de 37 mm-variant. Daarom zou ik graag een winkel of particuliere verkoper vinden die alsook dit horloge heeft, zodat ik het kan passen en een goede vergelijking kan maken.

Mocht iemand weten waar er ergens een winkel is die dit model heeft staan, of er zelf één hebben en deze willen verkopen, dan hoor ik dat graag (via PB).

Alvast bedankt,
Lucas

12 likes

Gaaf model en leuk formaat. Kende deze nog niet en zat net even te kijken op Chrono, maar er staan toch wel een paar redelijke geprijsde modellen in Duitsland?

https://blauwzoeken.nl/rolex/yacht-master

Ik zie een stalen en een gouden 35mm. Beiden bij Manbodh Den Haag.

Scheelt nog wel een stukje. Die gouden is trouwens wel heel lekker hoor :heart_eyes:

1 like

35mm mens watch?
:eyes::smiling_face_with_tear:

3 likes

IMG_4642

6 likes

Alleen voor echte mannen die hun vrouwlijke kant durfen tonen.

1 like

Een collega had laatst de een 35mm YM om, geel gouden bezel met blauwe plaat, vond dat er erg strak uitzien

Heb best smalle polsen.
Dus dacht ik de poederblauwe superocean 36 van Breitling een goed idee was.

Nope.
Zelfs om mijn polsen een wijvending.

Zie er een paar op www.watchthesearch.com

Netter dan die van Zeitauktion. Scherpe bezel en clasp. Bonus is dat hij full set is, mocht je daar waarde aan hechten.
En een stuk minder prijzig dan die van Manbodh

2 likes

40mm variant ooit gepast? De YM draagt kleiner dan de andere 40mm Rolex modellen…

Dat gezegd hebbende, de kleinere variant heeft zo ook zijn charme, vind ik wel.

Dag allen,

Bedankt voor de verscheidene tips en jullie feedback!

Zelf nog eens bij de dealer de 37 mm-versie gepast, en de mannen hierboven hebben gelijk. Op mijn wat kleinere pols oogt die maat gewoon het meest passend.
Daarom heb ik de knoop doorgehakt en ga ik toch voor de (iets grotere) 37 mm.

Foto van bij de dealer:

@HarmenvW De 40 mm valt voor mij net iets te zwaar en te groot uit. Wel heb je helemaal gelijk: hij draagt duidelijk kleiner dan andere 40 mm-modellen.

Nu zag ik net die ‘37 mm’ versie zopas in het blauw verschijnen…

4 likes