Rolex

Beste horloge liefhebbers,

Mijn Rolex GMT-Master II heeft het eindelijk na 18 jaar trouwe en zware dienst begeven. Na wat rond vragen en bellen kom je dan bij een juwelier uit die net zo veel van een Rolex weet als een kind van een vliegtuig!!
Ze beginnen meteen al met de vraag… is het wel een echte !!
Dus hier mijn vraag aan alle horloge liefhebbers van Nederland waar moet ik mijn horloge brengen en wat is jullie ervaring.

Mijn dank zal groot zijn als ik mijn horloge weer kan gebruiken.

Raconi

Ga in ieder geval naar een Rolex dealer, daar zijn er genoeg van in Nederland.

Ruud

AWCo is mijn advies. Kundig en enthousiast, ze gaan dus niet eerst vragen of je wel een echte hebt.

Hoi Raconi.
Als hij het wil doen is er volgens mij maar eentje,
.
Ons forumlid Freddy is uitermate deskundig en volgens mij goed bekend met Rolex.
Succes,

JohnSr

Martens Maastricht, duur maar wel goed!

MvG Frank

Gewoon naar een rolexjuwelier gaan bv schaap en citroen.
Heb je hem ik 18 jaar nog nooit laten nakijken?, een Rolex heeft toch om de paar jaar een beurtje nodig.

Heb je geen handige buurman die hem even kan fixen? :smiley:

Pas een Sea Dweller gekocht bij Heetman. Ze weten er niets van, veel twijfel en collega’s weten het ook niet. Wel jammer want dat bederft het plezier van de aankoop. Bandje konden ze zelfs niet goed verstellen. Ze wisten niet dat de wijzers en omranding van de indices wit goud zijn enz enz. ECHT BIZAR voor een dealer. Dus Schaap en Citroen zou ik zeggen.

Best vreemd, ik heb alleen maar andersom verhalen gehoord, mensen die bij S&C in Rotterdam dus niet serieus werden genomen, en uiteindelijk bij Heetman wel goed geholpen zijn. Zal misschien met de vorm van de dag te maken hebben :wink:

Ruud

Geachte lezer,

Als eerste is juwelier/diamantair Heetman, zeker meneer heetman, zeer bekwaam en kundig is en het absoluut niet verdiend om zo te worden afgeschilderd.
Als je tegen een eerlijke prijs en op een perfecte manier jouw horloge wil laten repareren breng hem dan naar Ruud van Clockwise (www.nl) dit is een kleine zelfstandige ondernemer wie je echt geen oor zal aannaaien.

Ik wil wel nog even opmerken, dat als er onderdelen voor vervanging nodig zijn, ( na 18 jaar is dit hoogst waarschijnlijk toch wel het geval) de enige manier is om dit te laten reparen bij een rolex dealer is. Helaas.
Een horlogemaker krijgt van rolex geen enkel onderdeel gelevert. Niet eens een kroon.

Groet
Marley

neem eens contact op met Robert van Juwelier Zijp in Utrecht, zeer vakbekwwamd en komt bij S&C vandaan.

Weet je toevallig of het uurwerk een Breguet spiraalveer heeft?

Is het caliber 3085 met vlakke spiraal.

Officieel door rolex opgeleide horlogemaker in huis. En houden de prijzen van rolex aan…

Kost dus het zelfde dan wanneer het terug naar Rolex gestuurd zou worden…

ben er tevreden over. Die man met het brilletje (Jean geloof ik) is ook nog eens een echte liefhebber!

Maar idd. Breng het in ieder geval naar een echte dealer.

Martens, S&C,…

Bij Martens gaat het vrij snel omdat ze een Rolex horlogemaker in eigen huis hebben, en dus onderdelen en alles op voorraad hebben.