Ik kan misschien een rolex submariner kopen zonder papieren. Uit 2003. Hij ziet er zeer goed volgens de verkoper.
Wat mag dat horloge ongeveer kosten dan?
En is er iemand die er veel kennis van heeft en mij via een mailtje kan uit leggen waar ik op moet letten bij echtheid?
hij heeft een nr op gegeven ref 16610 wat houd dat in?
Net wat Sean zegt. Met Rolex is het altijd aan te raden langs de dealer te gaan, ik heb gehoord dat als men je snapt met een nepperd je meteen het ‘boetekleed’ wordt aangedaan. (althans, de verkoper ervan)
Als hij niet instemt met het laten controleren zit je zoiezo al fout, laaat 'ie het wel toe, maar blijkt dan nog dat 'ie nep is dan pakken ze hem daar wel op.
Ik zou zeker langs een erkende dealer gaan maakt deze persoon er bezwaar tegen lekker laten gaan en mocht deze instemmen en op echtheid laten controleren en is deze echt wel even het nummer opschrijven en eventueel bij rolex na laten gaan of deze inderdaad niet gestolen is want anders zit je later met een plobleem bij reparatie ect.
Succes.
Groet Thomas
Denk ook aan het onderhoud, omdat het horloge eens per 3, 4 of 5 jaar onderhoud moet hebben en dit zo 350 EURO kost!
Ik zelf zou er niet meer dan 2400 voor geven, omdat het horloge bij een bedrijf tussen de 2700 tot 3200 kost en dan met papieren, garantie en de naam van het bedrijf!
het aanschaffen van een gebruitke rolex zonder papieren en zelfs met is voor iemand die een neppert niet van echte kan onderschijde helaas altijd met risico.
stel dat hij idd als gestolen staat op gegegeven, ik heb ook eens gelezen dat ze echte onderdelen in de nepperts verwerken zodat ze minder goed te herkennen zijn als nep.
ik zou als je het met sparen kunt opbrengen door sparen voor een nieuwe of een gebruikte bij een grotere juwelier dan kun je altijd nog ergens op terug vallen, en realiseer je dat een beurtje € 350,- kost
Ik was eigenlijk niet echt op zoek naar een rolex. Maar ik zag er eentje staan van iemand die zijn verzameling stopt.
En als hij voor een vriendelijke prijs weg doet dan heb ik wel interesse. Maar hij heeft nog niet op mijn mailtje gereageerd.
De prijzen van het onderhoud dat wist ik al want mijn vader heeft een breitling automaat en dus heb ik de prijzen ook wel eens van gehoord.
Als hij terug mailt en we komen tot een goede prijs dan ga ik er wel eerst mee naar de dealer. Voor dat ik hem koop.
Maar als ik hem koop dan laat ik het hier wel weten.