Een vriend van mij zit momenteel bij de schoonfamilie in Italië waar dit horloge uit een la kwam wat van een oom van zijn schoonmoeder geweest is, zou ca. 70 jaar oud moeten zijn. Die vriend dacht dat ik wellicht iets zou kunnen zeggen over dit horloge, maar ik ben een leek vergeleken met 99% van de mensen op het forum hier dus daarom even deze post.
De beste man had ook in Australië gewoon dus wellicht daar ooit aangeschaft, maar kan ook Italië geweest zijn.
De foto’s zijn niet echt veelbelovend als ik naar de de band kijk in ieder geval, “made in China” staat erop. In theorie zou de kast nog origineel kunnen zijn en dat er later een vervangende band op is gezet. Ook de tekst op de dial komt mij niet over als Rolex. Dus als ik het zou moeten zeggen, zou ik zeggen nep, maar ben toch erg benieuwd naar jullie beter onderlegde mening.
Foto’s zijn net niet scherp genoeg maar wijzerplaat zou echt kunnen zijn. Kast heb ik nog nooit gezien maar zou ook nog kunnen. Band kun je negeren. Uurwerk en binnenkant kast (en evt referentie tussen lugs) zouden hoop antwoorden moeten geven.
Negeer het verschil in staat. Al denk ik wel dat als hier onderdelen echt zijn dat het dan een flinke ‘frankenwatch’ is. Kast lijkt van het bovenstaande horloge, maar de plaat is weer van een ander, dan moet het uurwerk dat ook zijn (want geen small seconds). Tenzij het bovenstaande horloge ook bestaat zonder small seconds. De secondewijzer heeft een aparte kleur en is ook wel erg kort. Wat me wel opvalt is dat er onderaan jouw plaat (nog) geen SWISS staat.
Ik zou de kast eens proberen te openen en het een en ander vergelijken met de advertentie hierboven. Hiervoor kun je altijd een rubberen bal gebruiken / aanschaffen. Mocht je bang zijn om schade aan te richten.
Deze plaat is wel heel anders… geen opgelegde indexen en logo.
Secondewijzer is ook langer bij jouw voorbeeld. Allemaal dingen die natuurlijk gewisseld kunnen zijn in het horloge van TS.