Besten,
Een opmerking of eigenlijk vraag. Bij het (inmiddels maanden) bekijken van rolex subs valt mij op dat de indexen bij bepaalde horloges geelachtig zijn geworden ( wat ik prachtig vind) en bij andere modellen niet, ongeacht jaar van productie. Dus soms zijn oudere modellen ten opzichte van meer recente modellen witter en vice versa. Heeft iemand hier een een verklaring voor?
Hoor het graag Ger
jaeger reverso, iwc mark x of xi, heuer ‘autavia Bundes’, ANGELUS CHRONODATE, heuer carrera, minerva chronograaf, rolex rode california precision enzovoort…
Waar slaat dit eigenlijk op?
De oudere subs krijgen gewoon wat patina, die nieuwere modellen met witgouden indices zullen dat minder snel hebben omdat ze nu andere lichtgevende troep gebruiken
Karel Schreef:
Waar slaat dit eigenlijk op?
Quote:
jaeger reverso, iwc mark x of xi, heuer ‘autavia
Bundes’, ANGELUS CHRONODATE, heuer carrera,
minerva chronograaf, rolex rode california
precision enzovoort…
Ik denk dat hij wil laten zien wat hij heeft.
Kan ook een whislist zijn.
Ik heb er geen moeite mee om het op deze manier te brengen.
Maar het moet je toch bekend voorkomen Karel op de Zin van Luxe zie je het bijna dagelijks…
Ik vond dit wel aardig omschreven van je : andere lichtgevende troep gebruiken
Blijft de vraag waarom de indices bji sommige oudere modellen witter zijn gebleven dan bij nieuwere. Ik denk dat blootstelling aan (fel) licht daarbij een rol kan spelen.
Adriaan
Precies, vroeg me af of daar een duidelijke rede voor is bijvoorbeeld dat de wijzerplaat redone is of iets dergelijks. Mocht er nog iemand meer vanaf weten hoor ik het graag.
Ger
subtiel en vriendelijk… Karel
Het was bedoeld als wensen lijstje ( ik heb dus geen van genoemde klokken in bezit en zou ik ze hebben dan had ik dat niet zo vermeld!)
Groet
Ger
vreugd2 Schreef:
Blijft de vraag waarom de indices bji sommige
oudere modellen witter zijn gebleven dan bij
nieuwere. Ik denk dat blootstelling aan (fel)
licht daarbij een rol kan spelen.Adriaan
was al beantwoord door karel :
De oudere subs krijgen gewoon wat patina, die nieuwere modellen met witgouden indices zullen dat minder snel hebben omdat ze nu andere lichtgevende troep gebruiken
De vraag was eigenlijk waarom er geen logica in lijkt te zitten (zie quote eerste vraag).
'Dus soms zijn oudere modellen ten opzichte van meer recente modellen witter en vice versa. ’
Ik begrijp dat rolex niet vijftig jaar lang exact dezelfde stoffen (patina) gebruikt, maar het lijkt net of voor halverwege de jaren tachtig het jaar van productie er niet toe doet. Dus 1985 kan witter zijn dan 1967 (logisch) maar weer geel-er dan bijvoorbeeld 1978…
kan bij sommige rolexen bijgewerkt zijn.
ze gebruikte in het begin radium .
patina is niet een stof wat de lichtgevendheid van de indexen geeft,maar de aanslag van ouderdom op de wijzerplaat 
Da wis ik dus niet, hartelijk dank voor de reactie
Ik wist dat radium vervangen is door tritium (omega RAF 1953 bijv.) maar dit maakt het nog duidelijker.
Dank Ger
Pffff,
Lichtgevende massa! Zo goed? Kon even niet op het woord komen. Ik heb niks tegen Rolex, ik ben zelf admin op rolexforum.nl en heb de Explorer II gehad.
En voor zover die lijst, ik dacht dat het een spambot was, als je er op rolex zoekt bijv dat je dan deze topic krijgt.
Weer een duidelijk geval van miscommunicatie en ruis.
Vergeet ook niet dat sommige oude Rolexen voorzien zijn van een nieuwe wijzerplaat in oude stijl. Je ziet dan bv. een Sub uit de jaren 60 met de indexen zonder gouden randje, maar het is dan een nieuwe plaat met indexen van luminova.
karel als je een rolexforum vertegenwoordig moet je toch wat netter uitdrukken lijkt mij.
termen als : waar slaat dat op, en lichtgevende troep , komen niet zo beschaafd over.
maar dat is mijn mening !
succes met je forum
Long Schreef:
karel als je een rolexforum vertegenwoordig moet
je toch wat netter uitdrukken lijkt mij.termen als : waar slaat dat op, en lichtgevende
troep , komen niet zo beschaafd over.maar dat is mijn mening !
succes met je forum
Ben het helemaal met je eens Long. Heb niets tegen Karel (en dat weet hij wel), maar een btje subtiliteit en een beschaafdere woordkeus heeft nog nooit iemand verkeerd gedaan. Ergerde me er zelf ook al aan maar was niet van plan hierop te reageren, nu ik lees dat er meer mensen dit nogal ‘onvolwassen’ vinden gooi ik ook maar m’n mening id groep.