Rolex

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over een Rolex. Men zegt dat een Rolex zijn waarde goed houdt en elk jaar een beetje duurder wordt. Maar als ik ga kijken op het internet stel ik vast hoe ouder de Rolex is, hoe beterkoop hij wordt, ongeacht de staat. Is hij in nieuwstaat of gebruikt. Hoe is dit te verklaren?
Mvg,
Bart.

Dat ligt toch echt aan diverse redenen,
o.m. het type, of dat iemand er om wat voor reden snel vanaf wil.
en of e.e.a. vergezeld gaat met papieren / doos / onderhoud.

de eerste jaren worden ze goedkoper (uiteraard) maar bij prijsstijgingen voor de nieuwe (om de zoveel jaar) gaan de 2dehands ook mee omhoog.
en oudere, gegeerde modellen compleet met b&p eens zoveel.

dus eigenlijk kun je een Rolex best kopen bij een erkende juwelier om ten eerste zeker te zijn van de echtheid en om advies te vragen of ook jou aangekocht exemplaar zal stijgen of juist niet? Blijkbaar zouden de “sport” horloges van Rolex het snelst stijgen maar ook hier zie ik reeds enkele jaren een stabiele prijs voor een exemplaar. Ik wil graag een Datejust oysterdate kopen uit de jaren '80. Met gouden gekartelde bezel en een gouden kroon en goud in de band, iedereen kent deze modellen wel. Zijn ook hier types bij die meer waardevast of stijgend zijn dan andere van dezelfde serie?
Mvg,

Bart.

Hummnnn nee. Maximale prijs en juwelier heeft geen idee (meeste dan).

Hallo Bart, ik vroeg me dit in het begin van de hobby ook af. Als je een Rolex koopt die je mooi vind voor een goede prijs en in goede staat, dan hoef je in principe niet bang te zijn om er geld op te verliezen. Ik begon ook met een oysterdate (blauwe wijzerplaat) en uiteindelijk goed kunnen verkopen. Het is wel belangrijk dat je een exemplaar koopt die je mooi vindt! Je moet er natuurlijk wel een tijdje van kunnen genieten :wink: Bij een erkende juwelier kopen kan natuurlijk net zo goed, maar ook is hier belangrijk dat de prijs goed is als je niets of weinig geld wil “verliezen”. Check anders Chrono24 naar de gemiddelde prijzen van een model.

Veel plezier met zoeken!