Rolex

Hallo,
Zijn er leden binnen dit forum, als ik hun een foto stuur van het binnenwerk
van mijn Rolex,die kunnen beoordelen of het om en echte rolex gaat.
Kan er in een echte rolex een eta binnenwerk zitten?

Op allebei je vragen kan ik antwoorden:

Rolex met ETA-uurwerk: NOOIT mogelijk (wel bij Tudor, maar da’s een ander verhaal).
Overigens: de echt vintage-modellen zijn uitgevoerd met o.a. Valjoux (chrono en complicatie) uurwerken en FHF-uurwerken. Je praat dan wel over modellen die meer dan 30 jaar uit productie zijn.

ETA in een “Rolex”: hardstikke fake!

Van foto’s herkennen we de uurwerken wel.

Als je nu op google even zoekt, dan kun je honderden foto’s vinden.
Met name het artikel van Walt Odets op TimeZone over de 3035 Rolex is gelardeerd met afbeeldingen.

Overigens, als ik je mail zo lees, dan ga ik er vanuit dat je slachtoffer bent geworden van iemand die je een “echte” Rolex heeft aangeboden…

Hoop dat je niet al teveel het schip bent ingegaan.

Waarom zet je de foto van het werkje niet gewoon hier even op het forum ? Een Eta werkje hoort sowieso niet in thuis in een echte Rolex…

Maar let ook op: sommige “modders” durven al wel eens echte (oude) Rolex werken zetten in nep kasten.

Met Afwachtende Groeten,

Morse.

Bij deze dan de foto van het binnenwerk.
Ik hoop dat het lukt.

Bernard Schreef:

Op allebei je vragen kan ik antwoorden:

Rolex met ETA-uurwerk: NOOIT mogelijk (wel bij
Tudor, maar da’s een ander verhaal).
Overigens: de echt vintage-modellen zijn
uitgevoerd met o.a. Valjoux (chrono en
complicatie) uurwerken en FHF-uurwerken. Je praat
dan wel over modellen die meer dan 30 jaar uit
productie zijn.

ETA in een “Rolex”: hardstikke fake!

Van foto’s herkennen we de uurwerken wel.

Als je nu op google even zoekt, dan kun je
honderden foto’s vinden.
Met name het artikel van Walt Odets op TimeZone
over de 3035 Rolex is gelardeerd met
afbeeldingen.

http://www.timezone.com/library/horologium/horolog
ium0036

Rolex heeft tot een jaar of 5 a 6 geleden nog Valjoux uurwerken gebruikt in de Daytona.

Bernard,

Rolex heeft tot een jaar of 5/6 geleden nog Valjoux uurwerken gebruikt voor de Daytona.

Het gaat hierom een Precision

rolex gebruikt naar mijn weten geen ETA uurwerken. Wel tudor die een dochter is van rolex maar da’s ader verhaal.
En wat die daytona’s betreft ik d8 dat rolex gebruik maakte van de befaamde el primero werken van zenith of ben ik hier dan weer mis?
Wat de foto betreft, zoveel ken ik er niet van maar ik had zoiets met rode tandwieltjes verwacht

Ik dacht dat Bernard bedoelde dat Rolex al sinds 30 jaar uberhaupt geen Valjoux meer gebruikt.
Verkeerd gelezen…???

Yoeri,

Je hebt helemaal gelijk !!!
Het waren El Primero uurwerken in de Daytona!
Mijn fout.

Maar wie geeft TIK nu antwoord, dit is zijn foto:

Wel, het antwoord is: 99,9 procent ECHT (enkel de balansbrug verschilt, maar dat sluit de echtheid niet uit).

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2usau&1167235229

MVG,

Morse.

laat tik al eens beginnen met het verhaal achter de vraag mss?

dan ben ik de eerste om je proficiat te wensen tik, fijn van morse om zo snel uitsluitsel te geven. Mss herinnert er zich nog wel iemand het verhaal van mijn tudor in der tijd. Ik kan je verzekeren dat je baalt als denkt iets leuks te hebben gekocht en je dan achteraf aan het twijfelen wordt gebracht over de echtheid!

Kleine correctie: het gaat hier waarschijnlijk om het cal. 1210 (heeft idd die balansbrug met regelsleutel… Sorry, was ietsje te snel… Dus die 99,9 wordt 100 procent… (nu de kast nog ? )

MVG,

Morse.

Zo, dan ben je een avondje niet online :smiley:

Nou, ik was even trainen en heb de hele eerdere discussie en een pb van Tik gemist :smiley:

Het is inderdaad een echte Rolex, met een echt Rolex uurwerk, handopwinder. Inderdaad de 1210, dat was mijn eerste gedachte tenminste. Ook al een poosje uit productie. Overigens een uitstekend horloge en uurwerk.

Rolex heeft in de Daytona inderdaad een ElPrimero uurwerk gebruikt, maar dat was zeer zwaar aangepast (o.a. frequentie van 36.000 naar 28.800 bph teruggebracht), finish was typisch rolex enz.

Ik denk dat veel mensen uit de Rolex variant geen ElPrimero basis zouden hebben kunnen afleiden :wink:

Ik begreep van tik dat nota bene Schaap en Citroen zou hebben gemeld dat het om een ETA uurwerk ging. Nou werd ik altijd al een beetje ziek van de meeste S+C werknemers, ordinaire dozenschuivers, maar dat ze ook nog geen idee hebben van het merk dat ze importeren sterkt mij eens te meer in mijn overtuiging dat je bij die firma absoluut niet moet wezen.

Voor service v.e. Rolex zijn andere bronnen. Ik ben positief over o.a. Wempe Düsseldorf, daar weet men wèl wat men zegt…

Ropa Schreef:

Ik dacht dat Bernard bedoelde dat Rolex al sinds
30 jaar uberhaupt geen Valjoux meer gebruikt.
Verkeerd gelezen…???

Ik bedoelde dat Rolex meer dan 30 jaar geleden vrijwel ongewijzigde uurwerkjes van VJ FHF enz heeft gebruikt. Dat is allang niet meer zo. De El Primero in de Daytona was zwaar aangepast aan de wensen van Rolex, zowel qua de schroefjes op de balans, de frequentie, alsook afwerking en finish.

Bernard,

Ga ik je toch even corrigeren…
S/C is geen importeur van Rolex, slechts dealer.
Er is geen importeur van Rolex in NL.

Bedankt voor de reakties
en… goed geslapen vannacht.